SURPRINZĂTOR Cât valorează publicitatea online din România, în prima jumătate a anului 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa românească de publicitate online a înregistrat, în primul semestru al anului 2012, o creştere de 7% faţă de perioada similară din 2011, potrivit raportului ROADS, lansat la IAB Forum, informează un comunicat de presă.

Publicitatea online din România a înregistrat în primul semestru al anului 2012 o creştere de 7% faţă de perioada similară din 2011, atingând valoarea de 46,6 milioane de lei (circa 10,2 milioane euro).

Sectorul Telecom a dominat ca valoare investiţiile în publicitate online în acest prim semestru, potrivit studiului realizat de PwC România şi IAB România. Sectoarele Auto şi Financiar urmează, la distanţă considerabilă, pe locurile al doilea şi al treilea în clasament, potrivit comunicatului, care citează cea mai recentă ediţie a raportului ROADS.

În ceea ce priveşte tipul preferat de publicitate online, formatele Embed continuă să deţină supremaţia, fiind urmate de formatele interuptive şi conţinutul sponsorizat, se mai spune în comunicat.

În 2012, ar putea atinge un nou record istoric

"În ciuda contextului dificil de pe piaţa media din România, unde vedem în continuare închideri de publicaţii şi restructurări de trusturi de presă, segmentul publicităţii online a înregistrat o creştere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi există toate premisele ca veniturile din publicitatea online în 2012 să atingă un nou record istoric. Pe de altă parte, este clar că jucătorii din domeniu trebuie să găsească noi forme de monetizare a conţinutului online, iar marii publisheri trebuie să caute să aducă la un numitor comun costurile publicităţii în formatele tradiţionale şi cele ale publicităţii online", a declarat Ruxandra Bandilă, director de Marketing şi Dezvoltare, PwC România.

Numărul de companii care raportează pentru ROADS a rămas constant anul acesta - aceleaşi 22 de companii contribuind la evaluarea pieţei de publicitate online din punct de vedere valoric.

Studiul derulat de IAB România şi PwC structurează investiţiile în publicitatea online din România în funcţie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum şi în funcţie de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalităţii.

Raportul complet al studiului "Romanian Online Advertising Study" pe primul semestru din 2012 cuprinde tabele şi grafice detaliate pentru fiecare din cele trei direcţii de analiză, principalele corelări între acestea şi oferă o imagine completă a pieţei de publicitate pe internet în ultimii patru ani şi jumătate.

Acest raport complet este disponibil gratuit membrilor Asociaţiei IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociaţia europeană în care IAB România este membru fondator. Companiile care nu sunt încă membre vor putea achiziţiona acest raport.

Culegerea de date pentru următoarea ediţie a studiului realizat de IAB România şi PwC va fi demarată la începutul anului 2013. Studiul va fi publicat în continuare semestrial, prezentând rezultatele din semestrul anterior, furnizând astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evoluţia pieţei de publicitate online în România.

Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale.



Mai multe pentru tine:
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța