Istoricul celui mai mare pod din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ideea reorganizării circulaţiei în Capitală datează încă din perioada interbelică. O traversare a zonei Gării de Nord se află în proiectele arhitecţilor bucureşteni încă din anii ’30. În anii ’70 s-a construit Podul Grant, însă acesta nu rezolvat problemele fluidizării circulaţiei.

Studiile au avertizat că pasajul se blocheză

În 1998, autorităţile bucureştene primeau raportul Agenţiei Japoneze pentru Dezvoltare (JICA), centrat pe problemele de transport din Capitală. Japonezii sugerau Primăriei Capitalei să găsească o soluţie de traversare a zonei Basarab, pentru închiderea inelului central de circulaţie. S-a luat în calcul construirea unui pasaj suprateran între zona Titulescu şi Plevnei. În raport, japonezii sugerau edililor să rezolve problema semaforizării din zona Titulescu, bulevardul Cuza şi Banu Manta, pe motiv că străzile din acea zonă sunt înguste şi nu pot prelua traficul de pe pasaj.

Citiţi şi:

FOTOGALERIE Vezi în ce hal s-a circulat astăzi pe Pasajul Basarab, la o zi după inaugurare

Primul proiect al pasajului Basarab este făcut în mandatul de primar al lui Traian Băsescu, la începutul anului 2000, de firma Proiect Bucureşti. Lucrarea avea iniţial o lungime de aproximativ 1,2 kilometri, iar costurile erau estimate la 74 de milioane de euro. Proiectantul a primit de la Primărie pentru un milion de euro pentru studiul de fezabilitate.

În 2005, în mandatul lui Adriean Videanu, firmele Astaldi S.p.A. şi FCC Construccion au câştigat licitaţia, cu o soluţie nouă şi un proiect propriu. Pasajul avea să măsoare 1,9 kilometri, iar costurile erau estimate la peste 178 de milioane de euro şi podul era prelungit până peste Dâmboviţa, la Grozăveşti.

În 2008, Consiliul General al Capitalei majorează costurile de construcţie la 225 de milioane de euro pe motiv că exproprierile sunt prea scumpe.Valoarea finală a contractului ajunge, în 2011, la 255 de milioane de euro.



Mai multe pentru tine:
Trei zodii termină această săptămâna în forță. Norocul le surâde din plin, bunăstare și bogății pe bandă rulantă pentru acești native
UE vrea să oprească spionii ruși la graniță. Eficiența, pusă sub semnul întrebării: „Dronele și războiului hibrid nu au nevoie de vize”
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
Regele Charles, mișcare istorică neașteptată, prima dată în 1428 de ani! Suveranul a numit o femeie în acest post cheie pentru Marea Britanie
Cum au devenit șpaga și turnătoria un mod de viață la români. Vremurile în care au prins rădăcini „școala vieții” și „băieții deștepți”
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Octavian Ursulescu rupe tăcerea. Ce relație era, de fapt, între Alexandru Arșinel și Stela Popescu? Mulți îi credeau soț și soție: „Un cuplu sudat numai pe scenă”
Saveta Bogdan și-a stricat silueta în vacanța de peste Ocean. De ce s-a îngrășat și ce salarii au americanii: „Gata, trec la dietă”
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda