Încep lucrările la Pasajul Piaţa Sudului, cea mai scumpă lucrare de infrastructură cu fonduri europene în Bucureşti. ONG-urile contestă viitorul pasaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că în cel mai scurt timp vor demara lucrările la Pasajul subteran Piaţa Sudului, cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată cu fonduri europene în Bucureşti.

Săptămâna trecută, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a semnat contractul de începere a lucrărilor de construcţie a Pasajului subteran Piaţa Sudului, precizând că este vorba despre cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală care va fi realizat cu fonduri europene. Pasajul se va întinde pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile, iar investiţia totală este de peste 127 de milioane de lei, dintre care aproximativ 85 de milioane de lei fonduri europene.

Pasajul Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri şi va fi construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile, în apropierea unei alte lucrări de infrastructură: Pasajul suprateran Mihai Bravu, unde se lucrează la foc continuu. Pasajul de la Piaţa Sudului va avea două benzi pe sens. Lungimea rampei de intrare în pasaj dinspre Calea Văcăreşti va avea 111 metri, iar rampa de ieşire spre Niţu Vasile – 160 de metri.
Întreaga lucrare de infrastructură presupune, de asemenea, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia Strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, dar şi către staţiile de tramvai. Totodată, din lucrarea de infrastructură face parte şi realizarea unei legături pietonale printr-un pasaj subteran între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.

Se reface şi linia de tramvai

De asemenea, partea carosabilă şi trotuarele din intersecţia Calea Văcăreşti - Şoseaua Olteniţei – Strada Niţu Vasile vor fi modernizate, iar în sensul giratoriu vor fi patru benzi de circulaţie. Tot aici se vor moderniza şi utilităţile (energie electrică, alimentare cu apă, canalizare, iluminat), urmând să se refacă şi linia de tramvai existentă atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe Şoseaua Olteniţei. Reprezentanţii municipalităţii au mai precizat că vor începe şi lucrările de modernizare a liniilor de troleibuz aflate în zona viitorului pasaj.

„Este vorba despre un pasaj denivelat subteran, cu două benzi de circulaţie pe fiecare sens. Acesta traversează galeria de metrou unde se află şi staţiile de metrou de pe Şoseaua Olteniţei. În paralel vor exista şi cele patru pasaje pietonale ce vor asigura pe de o parte un trafic fluent la suprafaţă, întrucât circulaţia vehiculelor nu va mai fi influenţată de trecerile de pietoni“, a declarat directorul Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru.

Acesta a mai spus că întreaga lucrare va cuprinde şi un punct intermodal în care mijloacele de transport în comun vor avea staţii, iar toate aceste staţii vor fi legate între ele cu ajutorul pasajelor pietonale. Pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură sunt necesare 18 luni, în timp ce durata totală a contractului de finanţare este de 26 de luni.

ONG-urile acuză

În timp ce reprezentanţii municipalităţii spun că Pasajul Piaţa Sudului va rezolva problemele de trafic din zonă, sporind capacitatea de circulaţie şi viteza de deplasare a maşinilor, reprezentanţii ONG-urilor de protecţie a mediului sunt de altă părere. „Noi credeam că pasajul nu este favorabil şi am cerut să se facă un studiu de circulaţie corect, nu aşa cum s-a făcut la Pasajul Mihai Bravu. Credem că Pasajul Piaţa Sudului nu este aşezat pe axa corespunzătoare“, a declarat, pentru „Adevărul“, Dan Trifu, preşedintele Asociaţiei Ecocivica.

Pe de altă parte, specialiştii din Primărie spun că beneficiile realizării pasajului nu se opresc aici, ci continuă cu micşorarea timpului de stat în trafic şi cu o creştere a siguranţei rutiere. În ceea ce priveşte avantajele aduse de pasajele pietonale subterane, reprezentanţii Primăriei Generale susţin că acestea elimină conflictele de suprafaţă dintre traficul auto şi cel pietonal, creşte timpul de semaforizare pe culoarea verde, dar şi siguranţa pietonilor din intersecţie.

În replică, Dan Trifu susţine că noua lucrare de infrastructură, aşezată în continuarea Pasajului suprateran Mihai Bravu, nu face altceva decât să încurajeze şi mai mult circulaţia auto, poluând mediul înconjurător.

Mai multe pentru tine:
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Zodii binecuvântate de Dumnezeu în următoarele 2 luni. De ce vor avea parte acești nativi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Scandal uriaș în Corbeanca. Copiii primesc mâncare de la firma consiliului local la un preț peste lege. Părinții, obligați să semneze contracte. Firma a funcționat fără autorizație de catering: „Își bat joc de copii”
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Venită parcă din basme, e prințesa europeană care a cucerit Gala Premiilor Nobel. A strălucit în rochie de zână, cu o tiara deosebită
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile