Guvernul va începe licitaţii pentru pasarele pe centura Capitalei, în zona Prelungirea Ghencea-Domneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Soluţia de durată pentru fluidizarea traficului rutier pe şoseaua de centură a Bucureştiului este construirea de pasarele, iar statul va aloca în acest sens bani din buget dacă lucrările nu pot fi finanţate din fonduri europene, în 2014-2015, a declarat premierul Victor Ponta, citat de Mediafax.

„O soluţie de durată pentru centură nu poate fi decât construirea de pasarele, poduri, şi să punem, în 2014-2015, dacă nu există finanţări europene, să punem din bugetul nostru", a spus Ponta, în şedinţa de guvern.

El a anunţat că se va afla, joi, pe centura Capitalei, alături de primarul general al Bucureştiului şi de preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, pentru a găsi soluţii privind fluidizarea traficului.

Guvernul va decide prin hotărâre, în perioada imediată, începerea procedurilor de licitaţie pentru construirea unei pasarele pe centura Capitalei în zona Prelungirea Ghencea-comuna Domneşti, pentru fluidizarea traficului, proiectul fiind realizat de mai mulţi ani, dar neaplicat din lipsă de fonduri.

Peste 30 de milioane de euro pentru investiţie

Potrivit acestui proiect de hotărâre, din 15 septembrie 2011, valoarea totală a investiţiei este de 152.959.169 de lei (35.621.604 de euro), din care construcţiile şi montajul ar costa 128.114.598 lei (29.835.724 de euro). Aceste sume au fost calculate la cursul de schimb de atunci, de 4.294 lei.

Proiectul constă în sporirea capacităţii de circulaţie a străzii Prelungirea Ghencea pe toată lungimea prin realizarea lărgirii a patru benzi de ciculaţie (câte două pe fiecare sens) şi amenajarea denivelată cu un sens giratoriu pe pasaj a intersecţiei cu centura rutieră a oraşului şi cu calea ferată.

De asemenea, potrivit sursei citate, în cadrul acestui proiect este prevăzută continuizarea lărgirii la patru benzi de circulaţie (câte două pe fiecare sens) a centurii Bucureşti în zona intersecţiei pe zona rampelor ce se vor executa în lungul Centruii şi vor asigura accesul la sensul giratoriu. Partea carosabilă pentru strada Prelungirea Ghencea va avea 14 metri şi va fi încadrată de trotuare cu lăţimea de trei metri.

Un proiect similar se află pe masa Consiliului General al Capitalei încă din 2007. La fel, proiectul nu a fost aprobat din lipsă de fonduri.

"Consiliul Judeţean Ilfov a trimis proiectul din 2011 către cabinetul ministrului, iar Primăria Capitalei va face acelaşi lucru cu un proiect din 2007", a declarat Cristiana Paraschiv, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Ilfov, pentru adevarul.ro. 

De altfel, centura Capitalei este probabil unul dintre cele mai mari proiecte întârziate din Portofoliul CNADNR.

Potirivt autorităţilor, o pasarelă similară va fi construită şi la intersecţia şoselei ocolitoare a Capitalei cu Şoseaua Cernica, după ce lucrarea va fi avizată şi prin hotărâri ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi Consiliului Judeţean Ilfov.

Începerea procedurilor de licitaţie pentru construirea acestor pasarele a fost decisă în urma inspecţiei efectuate, joi, de premierul Victor Ponta pe centura Capitalei, împreună cu primarul general al Bucureştiului, Sorin Oprescu, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.

Şova a apreciat că lucrarea va fi încheiată anul viitor, dacă nu vor fi depuse contestaţii la licitaţie.

Întârzierea lucrărilor de modernizare la centura de sud a Capitalei afectează traficul rutier, iar autorităţile caută soluţii pentru fluidizarea circulaţiei până la finalizarea acestora.

Miercuri, premierul Ponta a declarat că soluţia de durată pentru fluidizarea traficului rutier pe şoseaua de centură a Bucureştiului este construirea de pasarele, iar statul va aloca în acest sens bani din buget dacă lucrările nu pot fi finanţate din fonduri europene, în 2014-2015.

O astfel de soluţie a fost deja introdusă, începând de săptămâna trecută, pentru fluidizarea traficului rutier pe Valea Prahovei, până la construirea autostrăzii Comarnic-Braşov, prin ridicare a patru pasarele pietonale peste DN 1, în oraşele Azuga, Buşteni şi Comarnic.