Gara de Nord, zbuciumata istorie a construcţiei pe care Ceauşescu dorea s-o mute la marginea Bucureştiului. Care a fost primul ei nume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Bucureşti există unele dintre cele mai frumoase gări ale României. „Adevărul“ vă prezintă astăzi povestea Gării de Nord, cea mai cunoscută din Capitală.

Nu de puţine ori s-a zis că în Gara de Nord din Capitală s-au scris capitole întregi din poveşti de dragoste. O mulţime de oameni s-au despărţit în celebra gară şi foarte mulţi s-au revăzut după ani buni pe aglomeratele peroane ale Gării de Nord.

Gara de Nord are un aer special şi pe peroane pluteşte o atmosferă liniştită, deşi deseori sunt pline ochi de călători. Povestea superbei gări a început toamna anului 1868, atunci când, în prezenţa Regelui Carol I, a fost aşeazată prima piatră de temelie a proiectului ce astăzi se numeşte Gara de Nord. 

Câţiva ani mai târziu, în 1872, conducătorii inaugurau gara, fiind deschisă circulaţia feroviară pe linia Roman-Galaţi-Bucureşti-Piteşti.

Gara Târgovişte

În perioada de început, actuala Gară de Nord se numea Gara Târgovişte, pentru că actuala arteră de circulaţie botezată Calea Griviţei purta numele de Calea Târgoviştei. Ani mai târziu, în anul 1888, staţia din Bucureşti a fost rebotezată, fiind numită Gara de Nord. Iniţial, spun istoricii, în planurile arhitecţilor care au gândit gara nu era luat în calcul şi faptul că aceasta ar putea ajunge cea mai importantă din Bucureşti.

Gara de Nord din Capitală a fost inaugurată în 1872 FOTO www.muzeuldefotografie.ro

Mulţi sunt de părere că celebra Gardă de Nord este una specială, că are un aer care aminteşte de trecut. Chiar şi aşa, nu sunt mulţi cei care ştiu că actuala gară a trecut de două obstacole importante. În 1944, Bucureştiul a fost bombordat şi construcţia a reuşit să scape cu bine de aceste atacuri. 

O altă cumpănă pe care a depăşit-o a fost când dictatorul Nicolae Ceauşescu plănuise să o demoleze şi să o mute la marginea Bucureştiului. Planurile dictatorului au fost stinse în timpul Revoluţiei şi a gara a reuşit să rămână în picioare până în zilele noastre.

Mai multe pentru tine:
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Harry & Meghan, adorabili și dezlănțuiți în tribune, la un meci Dodgers. Locul a fost înțesat de vedete
Kelemen Hunor, atacat după declarațiile privind pensiile magistraților: „M-am trezit eu ciuruit. Încărcătorul a fost descărcat în pianist”
Păreri pro și contra despre Catedrala Mântuirii Neamului. Mihai Găinușă: „Bolnavii care nu plătesc CASS vor merge la Catedrală, nu la camera de gardă”. Ce spune Dan Negru?
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Alimentul de care Fuego nu se atinge: „Cel mai nociv pentru ființa umană”. Îi îndeamnă pe toți să-l evite
33 de ani fără Anda Călugăreanu. Saveta Bogdan: „Ioana a rămas a nimănui, după decesul mamei. Dan Tufaru o internase la o casă de copii”. Cum arată mormântul artistei?
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale