Borduri înalte şi stâlpişori periculoşi, motivele de îngrijorare ale celor care merg pe Calea Victoriei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Imediat după ce Calea Victoriei din Capitală a fost reabilitată şi modernizată de Primăria Capitalei, adepţii transportului alternativ au declarat în nenumărate rânduri că nu sunt respectate normele de siguranţă rutieră şi pietonală. „Adevărul“ vă prezintă nemulţumirile unor bucureşteni cu privire la presupusele probleme de aici.

Reprezentanţii Inspectoratului Regional în Construcţii Bucureşti-Ilfov (IRCBI) susţin că vor face demersuri pentru sesizarea organelor de urmarire penală, după ce s-a constatat că lucrările de instalare a mobilierului urban de pe Calea Victoriei s-au executat fără să existe proiect şi autorizaţie de construire.

„Controlul IRCBI a descoperit că montarea bolarzilor de pe trotuarele Căii Victoria s-a efectuat fără să existe aviz sau proiect. În acest fel, administraţia a cheltuit sume mari de bani pentru realizarea unei zone de risc. Viaţa şi întegritatea oamenilor este pusă în pericol în cazul în care aceştia cad accidental peste blocurile de granit ce ies din trotuar. Situaţia este cu mult mai periculoasă în cazul bolarzilor montaţi în imediata vecinătate a pistei pentru biciclete. Bicicletele pot atinge o viteză de deplasare de 5-7 ori mai mare decât cea a unui pieton.  În cazul unui biciclist care se dezechilibrează la o viteză de 20-30 km/h, impactul în zona capului, a pieptului sau a coloanei cu un bolard de granit de forma celor montaţi pe Calea Victoriei poate transforma un accident banal într-unul fatal“, anunţă reprezentanţii mai multor ONG-uri care militează pentru realizarea unor reţele coerente de transport alternativ. 

Inspectoratul de Stat în Construcţii a fost sesizat în luna aprilie, alături de Administraţia Străzilor Bucureşti, Direcţia Transporturi, Drumuri şi Siguranţa Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti, Comisia Tehnică de Circulaţie, Comisia Tehnică de Urbanism şi Arhitectul-Şef al Capitalei.

În replică, Primăria Capitalei prin Administraţia Străzilor susţine că lucrările de pe Calea Victoriei au fost executate conform documentelor de specialitate şi aprobate de Brigada Rutieră. Mai mult decât atât, reprezentanţii municipalităţii susţin că stâlpişorii ornamentali  montaţi pe Calea Victoriei fac parte din lucrările de semnalizare rutieră verticală. În concluzie, reprezentanţii Primăriei susţin că lucrările de pe celebra arteră bucureşteană au fost făcute respectându-se toate condiţiile din avizul Brigăzii Poliţiei Rutiere.

Bicicliştii sunt nemulţumiţi

Lucrările de modernizare şi reabilitare executate pe Calea Victoriei au fost finalizate cu întârziere şi au costat în jur de 8,7 milioane de lei. Imediat după ce pista a fost deschisă circulaţiei, reprezentanţii ONG-urilor care susţin pentru implementarea unui sistem de transport alternativ în Bucureşti s-au plâns de faptul că lucrările ar fi fost făcute fără a se ţine prea mult cont de siguranţa celor care circulă pe aici. Irina Zamfirescu, reprezentanta Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti şi a organizaţiei Active Watch a spus că bicicliştii care circula pe pista amenajată pe Calea Victoriei se lovesc de mai multe obstacole.

Bordurile sunt foarte înalte

În primul rând, spune Irina Zamfirescu, lângă pista bicicliştilor amenajată pe Calea Victoriei sunt amplasate nişte borduri destul de înalte care îi oun în pericol pe bicicliştii care circulă pe aici. În cazul în care aceştia se lovesc de bordurile care mărginesc în unele zone pista de biciclişti se pot accidenta.

O altă problemă este reprezentată de gurile de scurgere destinate apei. Şi acestea îi pot incomoda pe biciclişti în unele situaţii, după cum susţin reprezentanţii bicicliştilor. 

„Pentru încurajarea transportului alternativ este nevoie de un plan de mobilitate urbană durabil, de o reţea care să încurajeze acest mod de deplasare”, a adăugat Irina Zamfirescu. Mai mult, aceasta susţine că în Bucureşti trebuie gândită o reţea destinată transportului pe două roţi la nivel macro, întrucât, la momentul actual, se conturează impresia amenajării acestui sistem de deplasare pe bucăţele, iar mai târziu vor fi necesare rectificări şi ajustări pentru unirea lor. Şi cei care se confruntă zilnic cu probleme legate de discontinuitatea reţelei de deplasare cu bicicleta cred că pista este utilă, dar nici pe departe suficientă pentru nevoile Bucureştiului. 

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate