Licitaţia pentru autostrada Braşov-Comarnic va fi reluată. Cel puţin aşa promite Victor Ponta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Circulaţia pe Drumul Naţional 1 este un calvar în fiecare weekend. FOTOAdevărul

Decizia a fost luată imediat după ce premierul Victor Ponta l-a acuzat pe şeful Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC de “abuzuri” şi “şmecherii”.

Licitaţia fusese din nou blocată de o firmă chineză care a contestat mai multe cerinţe din caietul de sarcini. Guvernul va modifica legea pentru a debloca licitaţia.  

„O să schimb legea şi o să explic la Uniunea Europeană, o să le arăt exact (…) O s-o schimbăm imediat, pentru că vreau să deblochez şi o să mă bat şi cu domnul Lehel, şi cu gaşca lui, şi cu toţi ceilalţi, că dacă până în 2016 nu reuşesc să fac aceste autostrăzi, Bucureşti-Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova”, a spus Ponta, intr-o emisiune la Antena 3.  

Autostradă cu 18 tuneluri

Autostrada Braşov-Comarnic este singura soluţie pentru ca DN1 să nu mai fie sufocat în fiecare weekend.

Autostrada Comarnic-Braşov, denumită şi “Autostrada Zăpezii”, a fost primul mare proiect pe care autorităţile au anunţat că vor să il construiască prin parteneriat public-privat (PPP), însă toate încercările de până acum au eşuat. Lucrările la noua autostradă ar putea începe anul viitor. Recent, premierul Victor Ponta a declarat că în 2013 una din priorităţile Guvernului în domeniul infrastructurii rutiere o va reprezenta semnarea şi începerea lucrărilor pentru tronsoanele de autostradă Comarnic – Braşov şi Craiova – Piteşti, scrie gazetabrasovului.ro.

În documentaţia CNADNR se arată că, de fapt, noua autostradă va ajunge până în zona localităţii Cristian. Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri.

Finanţarea pentru autostradă de de 6,6 miliarde de lei. Pentru această sumă, concesionarul se va ocupa de obţinerea finanţării, de proiectare, de obţinerea avizelor, de construcţia propriu-zisă, dar şi de întreţinerea ulterioară a autostrăzii.