Care sunt paşii de urmat dacă aţi primit produse defecte sau deteriorate în urma unei achiziţii online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: arhivă Adevărul

Atunci când alegeţi să faceţi cumpărături online, vă asumaţi riscul de a vă confrunta cu o serie de neplăceri, chiar dacă vă luaţi măsuri de precauţie şi alegeţi site-uri de pe care aţi mai făcut achiziţii.

Multe persoane care îşi fac cumpărăturile online, au avut neplăcuta surpriză de a primi produse defecte sau deteriorate, alte produse decât cele comandate sau nu le-au mai fost livrate deloc bunurile pentru care au plătit. De aceea, este foarte important să salvaţi toate documentele legate de achiziţie.

Dacă întâmpinaţi probleme privind livrarea produselor comandate sau calitatea acestora, ar trebui să ştiţi următoarele lucruri:

-întotdeauna, pentru rezolvarea problemei, trebuie să contactaţi mai întâi magazinul la care aţi plasat comanda; este de preferat să folosiţi în acest scop poşta electronică, astfel încât să puteţi salva corespondenţa cu comerciantul; 

-dacă aţi plătit online şi nu puteţi rezolva problema recuperării banilor cu comerciantul, contactaţi serviciul pentru clienţi al băncii. Acestea vă vor oferi instrucţiuni suplimentare, de exemplu dacă ar trebui să depuneţi o plângere la poliţie;

-pentru susţinerea solicitărilor adresate băncii emitente a cardului, ataşaţi copii ale corespondenţei dumneavoastră prin e-mail cu comerciantul;

-aveţi dreptul de a returna produsele achiziţionate online, în termen de 14 zile calendaristice de la momentul intrării în posesia fizică a bunurilor (art. 9 din Ordonanţa de urgenţă nr. 34 /2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii). Există, însă, şi excepţii de la posibilitatea returnării, printre acestea aflându-se produsele personalizate la cererea clientului, produsele care se deteriorează uşor sau expiră rapid;

-nu sunteţi obligaţi să daţi comerciantului explicaţii referitoare la  motivul returnării, ci doar să completaţi formularul de retragere pe care acesta trebuie să îl pună la dispoziţie pe site, ori să vă exprimaţi intenţia telefonic sau prin email; 

-aveţi dreptul de a primi banii plătiţi pentru produs şi eventualele costuri de livrare în termen de 14 zile de la data la care aţi anunţat, în orice mod, comerciantul, cu privire la intenţia de returnare a produsului. Comerciantul poate prelungi termenul de restituire până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea clientului conform căreia acesta a returnat produsele; 

-oricare ar fi modalitatea prin care alegeţi să returnaţi produsele (prin poştă, prin servicii de curierat, predare personală), asiguraţi-vă că primiţi un document care să ateste predarea acestora, care să aibă înscrisă neaparat data.

Mai multe pentru tine:
Scandal de pomină pe „Hai-Hui”, numele emisiunii Marinei Almășan, de la TVR 2. Ce acuzații i se aduc: „Nu e o invenție a TVR”. Replica vedetei: „N-a furat nimeni de la nimeni!”
Tânăra de 18 ani care a întors toate scaunele la Vocea României: „Absolut extraordinar!” Cine este Sunamita Beza
Cel puțin 6 morți și 25 de persoane spitalizate după ce au mâncat acest preparat la restaurant
Black Friday 2025. Reduceri mari la încălţăminte și electrocasnice
Black Friday 2025, o oportunitate pentru doamnele care vor să arate bine. Top 3 cele mai bune produse pentru ten, apreciate de clienți
Adevărul despre relația din spatele scenei dintre Angela Similea și „Prințul șlagărelor”. Fiul compozitorului Marcel Dragomir rupe tăcerea: „Ea era ca pe un piedestal!” Ultimele lui cuvinte
Top 5 bestselleruri internaționale 2025 și titluri bonus – Descoperă-le și comandă-le acum pentru serile de iarnă și cadouri de sărbători
Alexandru Ion și Ștefan Floroaica: “Ne-am întors din Asia Express cu multe kilograme în plus... în bagajul vieții”
Black Friday 2025: Cele mai apreciate parfumuri de damă în România – Top recenzii clienți. Idei de cadouri pentru sărbători
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
„Noi i-am pus cruce!” Cum a ajuns să arate una dintre cele mai populare stațiuni balneare din România. Dan Negru: „Când eram copil veneam cu ai mei”