De ce să ţinem cont când ne promovăm afacerea pe Facebook. Pozele de calitate şi mesajele creative, detalii obligatorii
0Reţelele de socializare ocupă un rol tot mai mare în vieţile noastre. Acestea au început să fie folosite intens şi în zona de business, însă economiştii ne atrag atenţia că trebuie să avem grijă cum transmitem mesajul şi ce instrumente folosim. Sfatul lor este să îi lăsăm pe profesionişti să facă asta, chiar dacă pare simplu.
Prezenţa pe reţelele de socializare a început să fie un „must have” în zona de business de ani de zile. Să faci o pagină de facebook şi să aduni like-uri pare o sarcină uşoară, însă economiştii ne atrag atenţia să integrăm reţelele de socializare în strategia de marketing şi să nu o tratăm cu superficialitate.
„Prezenţa pe Facebook nu încheie o afacere să spun aşa, nu îl face pe client să dea fuga în magazin şi să cumpere produsul, dar îi atrage atenţia, îl determină să se uite şi pe site şi eventual să dea un telefon să completeze informaţiile. Multă lume greşeşte şi supraestimează puterea Facebook-ului sau a Twitter-ului”, explică economistul Cristian Munthiu, care include cu succes în strategiile sale de marketing şi reţelele de socializare.
Potrivit acestuia, e nevoie de mult profesionalism pentru ca rezultatele să fie cele aşteptate. Practic, prezenţa pe reţelele de socializare trebuie dublată de un site şi de alte strategii de promovare.
Pozele de calitate, una dintre regulile prezenţei pe Facebook
Cristian Munthiu susţine că este foarte important şi cum transmiţi mesajele care vrei să ajungă la publicul tău ţintă pe Facebook.
De exemplu, cel mai bine este să postezi în jur de 5 mesaje pe zi, maximum 7, care să conţină elementele de noutate aduse de business-ul tău. Asta pentru că tot ceea ce faci în spaţiul on-line trebuie să pară natural şi nu forţat, pentru că rişti să îţi agasezi publicul ţintă.
De asemenea, este foarte important ca pozele utilizate să fie de calitate, să aibă o anumită rezoluţie, acesta fiind un alt aspect care denotă profesionalism.
Mesajul transmis trebuie să fie unul creativ, dar să nu se piatră profesionalismul. Constanţa postării mesajelor este şi ea obligatorie. Cover-ul este şi el deosebit de important, pentru că este primul care atrage atenţia atunci când accesezi pagina respectivă. Acesta trebuie schimbat des, dar păstrat mesajul general al business-ului.
Foarte importantă este şi răbdarea. Promovarea pe Facebook nu se face peste noapte, ci este un proces, care trebuie realizat pas cu pas.
Facebook-ul te ajută să vezi care-ţi sunt clienţii şi să-i fidelizezi
Printre avantaje pe care le oferă Facebook-ul, pe lângă distribuirea efectivă a mesajului, se numără faptul că te ajută să vezi exact care sunt caracteristicile clienţilor tăi, celor care manifestă interes pentru business-ul tău în mediul on-line. De asemenea, te ajută să-i fidelizezi, oferindu-le zilnic informaţiile de care au nevoie.
Facebook-ul îţi permite şi să-ţi transmiţi mesajul în grupurile de interes. De exemplu, dacă ai un business în zona hainelor de copii, poţi să distribui mesajele în grupurile şi comunităţile de mămici, care sunt direct interesate de aceste aspecte.
„Părerea mea personală este că, dacă vrei ca Facebook-ul să te ajute să îţi promovezi eficient afacerea, trebuie să îi laşi pe profesionişti să se ocupe de asta. Să nu ai impresia că dacă pare simplu poate oricine să o facă eficient”, completează economistul.
Vă mai recomandăm:
De ce este statul pe Facebook la serviciu benefic pentru angajat şi angajator
Cele mai simple lucruri pe care să nu le faci ca să pari deştept pe Facebook