Cale ferată construită acum 130 de ani de austro-ungari, reinaugurată cu ministrul Transporturilor. În gările de pe traseu au fost aduşi oameni să aplaude

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zeci de persoane au fost aduse în gări pentru a întâmpina Săgeata Albastră FOTO: Bianca Sara

Un tronson de 21 de kilometri de cale ferată a fost reinaugurat în judeţul Bistriţa marţi, 1 august, la 130 de ani de la darea în folosinţă. La eveniment, unde au fost aduşi oamenii în gări care să aplaude, a participat şi Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Pe tronsonul respectiv va funcţiona o Săgeată Albastră, care va circula cu maximum 35 de km/h.

Cu mare fast, un tronson de cale ferată de 21 de kilometri, care leagă localităţile Ilva Mică de Rodna Veche, a fost reinaugurat marţi. La eveniment a participat inclusiv ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, care a fost întâmpinat de o mulţime de oameni aduşi în gări pentru aplauze. Nu a lipsit nici pâinea cu sare oferite de copii în haine tradiţionale şi nici brânza şi caşul proaspete, care-l aşteptau pe ministru pe o masă.

În gări au fost aduse şi femeile de serviciu, care curăţau de zor peroanele şi spaţiile exterioare. Oamenii care aşteptau în gări nu au urcat în tren, ci doar l-au salutat pe ministrul Transporturilor şi au făcut cu mâna Săgeţii Albastre.

Calea ferată în cauză a fost realizată acum 130 de ani de unguri, care doreau să poată ajunge cu trenul la Rodna, fostă localitate minieră, cu scopul exploatării zăcămintelor de fier. 

Aceasta a fost pusă în funcţiune în 1890 şi exploatată de compania feroviară ungară de stat MAV şi preluată ulterior de către CFR.  Calea ferată a fost utilizată până în urmă cu 4 ani, când operatorul privat care o avea în administrare a ajuns la concluzia că nu este rentabilă şi a renunţat la tronson.

 

Zeci de oameni au fost aduşi în gări pentru a-l întâmpina pe ministru şi a face cu mâna trenului 

Săgeata Albastră va rula cu maxim 35 de km/h

Pentru acest tronson a fost adusă o Săgeată Albastră. Nu va circula cu 100 de km/h cum se întâmplă în alte zone din ţară, ci doar cu maxim 35. Astfel, cei 21,5 km care despart Ilva Mică de Rodna Veche vor fi parcurşi în 49 de minute. 

Culmea, Săgeata Albastră nu va putea fi alimentată şi nici verificată în Bistriţa-Năsăud, spun surse din CFR, motiv pentru care, o dată pe zi trebuie să facă un drum Ilva Mică-Cluj-Napoca pentru alimentare şi revizie. Din acest motiv, autorităţile au făcut şi o rută Ilva Mică-Cluj-Napoca. 

Săgeata Albastră care va parcurge acest traseu este una second. Deşi aerul condiţionat funcţiona şi trenul a fost făcut lună şi bec înainte de această vizită importantă, acesta avea cel puţin 5 geamuri sparte. 

Peisajele idilice care se întind pe cei 21 de km vor fi admirate prin geamuri sparte

 „Este o promisiune pe care am făcut-o în luna mai, s-a lucrat intens la infrastructura feroviară să o putem deschide în două luni. Sunt încă lucrări de făcut, de montat încă 1.000 de traverse. Este un lucru extraordinar de pozitiv şi pentru autorităţile locale, pentru că şi ele la rândul lor au cerut redeschiderea acestui tronson pentru a asigura mobilitatea populaţiei. Şi din punct de vedere turistic e o componentă foarte importantă. Eu sper că vor circula pline trenurile, preţurile la bilete sunt accesibile”, a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent şi el la această inaugurare.

În ceea ce priveşte rentabilitatea acestei rute intens lăudate, au dubii până şi primarii localităţilor parcurse. Printre cei care nu sunt foarte siguri de succesul acestui proiect se numără primarul oraşului Sîngeorz-Băi, Traian Ogâgău:

„Forurile judeţene şi cei abilitaţi trebuie să ia puţin măsuri împotriva acestor aşa-zişi rechini, care, vrem, nu vrem, se duc până acasă şi îţi iau copilul şi-l duc la şcoală. Multora nu le convină să trimită copilul în gară, pe frig, ca să poate ajunge la şcoală. Atâta timp cât această piraterie este în floare, nu ştiu cât de sustenabilă este această linie, motiv pentru care s-a închis şi deschis de atâtea ori. Concurenţa există şi trebuia luată în calcul. Viteza u care se circula este o altă problemă”, a explicat edilul oraşului-staţiune. 

De la reinaugurare nu au lipsit nici pâinea şi sarea

Vă mai recomandăm:

Mocăniţa Transilvaniei. Povestea trenului cu abur cu ajutorul căruia maghiarii transportau armament

Ultima fiţă: party-n Mocăniţă. Tinerii s-au distrat cu DJ şi cocktail-uri, într-un tren cu care ungurii transportau armament pe vremuri

Mai multe pentru tine:
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Neliniște la palat! Ce crede familia regală britanică despre apariția lui Meghan Markle la Săptămâna Modei de la Paris
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Trendul imaginilor generate de AI cu persoane decedate: alinare sau capcană emoțională? ANALIZĂ
Revolta profesorilor crește după blocarea plăților din instanță: „Dacă nu reacționăm în niciun fel ne săpăm singuri groapa”
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40