Cum poţi vedea în timp real dacă avionul întârzie. Aplicaţia „flightradar24“ monitorizează aproape toate zborurile din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Programul „Flightradar24“, dezvoltat de suedezi în 2006, a căpătat notorietate mondială. Informaţiile sunt colectate de la receptoare, care transmit în timp util poziţia aeronavei, înclinarea, altitudinea, kilometrii parcurşi, tipul avionului sau timpul rămas până la aterizare. Doborârea avionului Malaysia Airlines MH17 în 2014 sau dispariţia Air Asia Flight în luna decembrie a aceluiaşi an au putut fi văzute online.

Pentru mulţi dintre cei care călătoresc cu avionul sau pentru cei care îi aşteaptă să ajungă cu bine acasă, site-ul Flightradar24.com a devenit un instrument util şi tot mai des accesat. Acesta oferă  harta tuturor aeroporturilor din lume, programul aeronavelor de pasageri şi traseul lor, în direct. În prezent, peste 25 de milioane de oameni urmăresc lunar evoluţia miilor de avioane, care zboară concomitent în întreaga lume.

Site-ul colectează informaţii de la peste 7000 de receptoare de tip ADS-B, astfel încât, în prezent, majoritatea zborurilor din lume pot fi văzute live. Avioanele care sunt văzute în timp real sunt marcate cu galben, iar cele pentru care informaţiile furnizate provin de la Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) SUA, care prezintă întârizeri de până la 5 minute, cu portocaliu.  Programul flightradar24 a căpătat o notorietate mondială, după ce a fost prezentat în cele mai importante publicaţii de pe glob (Le Monde, Bild, Reuters, Times, Wall Street Journal, ş.a.).

Tehnologia folosită pe platforma flightradar24 permite urmărirea live a tuturor modelelor de Airbus (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A350, A380), Antonov (An-148 şi An-158), ATR 72-600, BAe ATP, BAe Avro RJ70, RJ85, RJ100, Boeing 737, 747, 757, 767, 777, 787, Bombardier CS100 şi CS300, Embraer E190 (mai noi livrări), Fokker 70 şi 100, McDonnell Douglas DC-10 şi MD-11, Sukhoi SuperJet 100, Unele mai noi Ilyushin şi Tupolev (de exemplu Il-96 şi TU-204). Modelele mai vechi, care nu au dotările necesare, pentru transmiterea informaţiilor, încă nu pot fi urmărite pe plaforma amintită. Totodată, din motive de securitate, diferite state nu permit transmiterea informaţiilor despre aeronave militare sau oficiale, pentru ca acestea să fie ferite de posibile atacuri teroriste.

Mai multe pentru tine:
Familia Iohannis, somată de ANAF să predea cheile imobilului din Sibiu și să plătească banii încasați din chirii în perioada 1999-2015
Câteva lucruri mai puțin cunoscute despre împăratul Traian, cuceritorul Daciei
Victor Ponta recunoaște motivele divorțului de Daciana Sîrbu: „Vinovatul sunt eu, 100%”
Crap cu legume la cuptor cum n-ai mai mâncat până acum
Accident feroviar în Satu Mare. O persoană a murit și alta este în stare critică după ce un tren a lovit o mașină. Autoturismul a fost împins 20 de metri
Homosexualitatea și desfrâul din Biserica Română. Schimb de mesaje halucinant între un preot protosinghel și un tânăr + filmări în care bea vodcă și dansează pe manele. Dans din buric și în lăcașul sfânt: „Așa, iubirea mea” VIDEO
Cum a slăbit Gina Pistol opt kilograme în timp record? Soția lui Smiley arată fabulos! „Am băut numai lapte! E laptele minune”
Trei zodii vor fi favoritele Universului în luna septembrie 2025. Acești nativi vor avea cea mai bună perioadă din acest an
Prințesa Charlotte face ravagii în vacanță la Balmoral. Scoțienii sunt intrigați de acest detaliu, când o văd prin localitate
Scandal la Curtea Penală Internațională. Procurorul-șef Karim Khan, acuzat de agresiune sexuală, invocă un complot al serviciilor israeliene
După divorțul lui Andi Moisescu, psihologul Radu Leca explică de ce bărbații din showbiz vor să redevină burlaci, în prag de 50 de ani: „Noi aventuri”