Avionul vândut de Fiscul din Bacău, imposibil de dus acasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avionul este din 1985 şi nu mai poate fi înmatriculat

Boeingul 737-200, recondiționat la uzina de avioane Aerostar și scos la licitație de Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Bacău nu poate fi scos din curtea fabricii în care stă de mai bine de patru ani.

Cu toate că a fost cumpărat prin licitație de Rodica Elena Petre din satul Negoiești, comuna prahoveană Brazi, femeia s-a trezit în imposibilitatea să-l care în propria-i curte.

"Proprietara avionului a făcut o solicitare către noi prin care se intreresa cât costă demontarea  avionului, adică mai precis să-i demontăm aripile. Nu-l poate duce întreg acasă. Trebuie să-i calculăm un deviz. Când ajunge cu el la destinaţie, trebuie să le monteze înapoi", a explicat Grigore Filip, director general al Aerostar Bacău.

Proprietarul, obligat la chirie

El a mai adăugat că o altă variantă care ar putea fi luată în seamă este obținerea unei derogări de la Autoritatea Aeronautică Română, pentru obținerea unei autorizații temporare de zbor a avionului, până în Prahova.

Directorul Filip a afirmat este de acord ca Boeingul să mai stea în curtea Aerostarului maxim două luni, după care se va percepe chirie.

Conducerea uzinei nu s-a gândit deocamdată care va fi suma percepută lunar. Rodica Elena Petre a licitat 354.000 de lei, cu tot cu TVA. Prețul de pornire a fost 80.000 de lei.

Avionul a aparținut până acum patru ani unei companii aeriene din Nigeria care a dat faliment și nu a mai plătit reparațiile către firma băcăuană.

"Mai sunt vreo zece avioane la București, dar Finanțele din Bacău s-au mișcat mai repede. În această perioadă de criză, multe companii aeriene dau faliment și renunță la a mai plăti costurile reparației. Asta s-a întâmplat și aici" a declarat Grigore Filip, director al Aerostar.

Intră pe bacau.adevarul.ro pentru cele mai noi ştiri din judeţ.

Mai multe pentru tine: