Asociaţia Pro Infrastructură critică subfinanţarea proiectelor privind construirea de autostrăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Centura de ocolire a Bacăului

Reacţia reprezentanţilor societăţii non-guvernamentale vine după ce Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat luni, 6 ianuarie, legea bugetului de stat pentru anul 2020.

Asociaţia Pro Infrastructură, care reprezintă societatea civila şi actionează pentru transparenţă în dezvoltarea infrastructurii în România, are o reacţie interesantă faţă de bugetul alocat de guvernul României pentru proiectele de infrastructură din România.

Reprezentanţii asociaţiei non-guvernamentale critică subfinanţarea unor proiecte de mare interes, deşi la nivel declarativ Guvernul şi-a luat angajamentul că va da prioritate investiţiilor.

"Un prim exemplu ar fi centura oraşului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 şi au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizaţi aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcţia Centurii Târgu Mureş, aflată într-o licitaţie suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu şanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.
Un alt proiect drastic subfinanţat este Autostrada Sebeş-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane. Drumul Expres Craiova-Piteşti (cele 3 loturi aflate în construcţie în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deşi premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă). Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiţie de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020. Alte proiecte subfinanţate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania şi A3 Râşnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timişoara, Rădăuţi, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timişoara-Moraviţa, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate Bucureşti-Giurgiu şi Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoşoaia şi Baloteşti.
Solicităm premierului şi ministrului Transporturilor să demonstreze şi cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenţi decât predecesorii lor!", potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură.


 

Mai multe pentru tine:
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Cele trei zodii care trag lozul câștigător începând cu 15 decembrie. Vor triumfa pe toate planurile, niciodată nu au avut așa noroc
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Circ total la Bruxelles. Ghiță ciobanul a ajuns în Parlamentul European și protestează împotriva Ursulei: „I-am adus slană” VIDEO
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews