Pod nou de aproape nouă milioane de euro
0Lângă podul Traian, care face legătura cartierului Aradul Nou cu centrul oraşului se va mai înălţa unul. Au fost prezentate variantele propuse de firma care a efectuat studiul de fezabilitate pentru construirea unui pod peste Mureş.
Reprezentanţii Primăriei au prezentat cele trei soluţii tehnice pentru un posibil viitor pod lângă cel vechi, care face legătura cartierului Aradul Nou cu centrul oraşului. Astfel, edilul local Gheorghe Falcă şi directorul executiv al Direcţiei Tehnice a Primăriei Arad, Răzvan Popa, au prezentat proiectul de hotărâre care va sta pe masa aleşilor locali în şedinţa extraordinară de la sfârşitul acestei săptămâni.
Studiul de fezabilitate a fost realizat de asociaţia SC Bring Consult SRL şi Fomterv Mernoki Terveyo ZRT din Ungaria. „În conformitate cu legislaţia în vigoare, se va alege varianta cea mai ieftină, care, în acest caz, este considerată şi cea mai bună. Este vorba de un pod cu suprastructura suspendată”, a spus Gheorghe Falcă.
Două benzi de circulaţie
Varianta care va fi supusă aprobării în Consiliul Local va avea 185,4 metri lungime, 11,04 metri lăţime şi trei deschideri. Deschiderea podului va fi de dimensiunea deschiderii podului existent. Podul nou ar urma să coste 8,6 milioane de euro şi va fi unul cu temelie din piloni, cu benzi de suport şi bare transversale din oţel. Şinele de tramvai vor avea o structură flexibilă, cu un sistem de şine cu şanţ. Pe noul pod vor fi două benzi de circulaţie, tramvai şi autovehicule, şi încă o bandă adiţională pentru autovehicule.
„După părerea noastră, varianta cea mai ieftină îndeplineşte două condiţii majore. Pune în valoare vechiul pod, considerat monument istoric, şi aduce în prim plan o suprastructură zveltă, o noutate pentru podurile din România”, a mai spus primarul.
Traficul pietonal rămâne deschis
După construirea noului pod, traficul rutier pe vechiul pod se va desfăşura pe o singură bandă pentru autovehicule şi va fi menţinut mai departe traficul pietonal şi cel pentru biciclişti. Până acum se ştie doar că termenul de finalizare a noului pod este de doi ani de la startul şantierului. Vechiul pod se află şi el în reparaţii.