Drumul Arad-Oradea, în chinurile facerii. Nici măcar un km de drum nu a fost finalizat
0Şoseaua care face legătura între Arad şi Oradea continuă tot mai anevoios drumul lung al modernizării. După mai bine de un an de la startul lucrărilor, nici măcar un kilometru de drum din DN79 Arad-Oradea nu a fost finalizat în totalitate.
Spaima şoferilor, DN 79 Arad-Oradea, pare o zonă crepusculară a infrastructurii judeţului, care înghite aproximativ 70 de milioane de euro pentru a fi modernizat. În prag de iarnă şi cu întârzieri mai bine de şase luni, şoseaua care face legătura între Arad şi Oradea se pregăteşte de hibernare.
„Pe perioada sezonului rece, lucrările vor fi întrerupte. Deşi termenul de execuţie este de 24 de luni, nu vor putea fi finalizate lucrările în următorul an, cel mai probabil va fi gata de abia în 2012”, a declarat Ioan Balint, directorul secţiei din Arad a Administraţiei Drumurilor Naţionale.
Podurile, în prim-plan
Şoferii care săptămânal fac drumul Arad-Oradea sunt cu nervii la pământ din cauza situaţiei care durează de mai bine de un an. În război cu asfaltul şi cu gropile, aceştia nu au sorţi de izbândă, mai ales că se lucrează pe porţiuni mici, de câţiva kilometri, care ajung să formeze cozi interminabile. „Acolo unde se lucrează, suntem nevoiţi să circulăm pe un singur sens de mers, ceea ce creşte automat timpii de parcurgere a drumului. Dintr-o oră şi jumătate cât îmi lua să fac drumul până la Oradea, acum am ajuns să fac aceaşi distanţă în două ore, ba chiar trei”, a spus Codruţ Roz, şofer de microbuz.
În ceea ce priveşte întârzierile, acestea sunt puse pe seama podurilor şi podeţelor. „De câteva zile s-a început turnarea asfaltului între kilometrul 7,5 şi kilometrul zece. Întârzierile se datorează în primul rând lucrărilor din acest an, deoarece nu s-a lucrat decât la poduri şi podeţe”, a spus Ioan Balint.
După modelul DN7
Chiar dacă va mai trece un an până va fi gata, DN79 a dat în numărate rânduri semne de slăbiciune, la fel ca „fratele” său, DN 7 Arad-Nădlac. Dacă la primul, asfaltul a cedat după trei luni de la turnarea sa, DN7 în schimb a trebuit să aştepte inaugurarea ca mai apoi şoseaua să ajungă aproape la fel de uzată cum era înaintea modernizării.