UPDATE Constructorii autostrăzii Sebeş - Turda, decişi de justiţie. Soluţiile CNSC au fost contestate în instanţă
0Deciziile Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) privind licitaţiile organizate pentru construirea autostrăzii Sebeş – Turda au fost contestate în instanţă. În total nouă societăţi comerciale au decis să se adreseze justiţiei nemulţumiţi de rezultatul licitaţiilor.
UPDATE Doi ofertanţi care au participat la procedura de achiziţie publică pe lotul 3 au contestat, de asemenea, soluţia CNSC. Este vorba despre Azvritt LLC şi Asocierea Corsan Corviam Construction - Selina SRL - Louis Berger Sas - Road Consulting & Design Solutions SRL. În aceste condiţii, toate cele patru proceduri au ajuns în instanţa de judecată.
Dosarele sunt judecate la Curtea de Apel Bucureşti şi vor determina întârzieri de câteva luni în derularea proiectului. Astfel, pentru lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda au formulat acţiuni în instanţă două firme: S.C. RCM Construzioni SRL, lider al unei asocieri de firme din Italia şi România, respectiv Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL.
RCM Construzioni a fost declarată iniţial, în decembrie 2013, câştigătoare a licitaţiei pe lotul 2 cu o ofertă financiară în valoare de 460.019.270 lei. CNSC a admis în totalitate, în data de 11 februarie, contestaţia formulată de S.C. Strabag SRL, obligând astfel CNADNR să reanalizeze toate ofertele. Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL a atacat la Curtea de Apel Bucureşti soluţia dată de CNSC, pe motiv că i-a fost admisă doar în parte contestaţia. Lotul doi are o lungime de 24,25 km, de la Alba Iulia până la intrarea în municipiul Aiud – km 17+000 – km 41+250.
Italienii de la S.C. Impresa Pizzaroti&C SpA au contestat atribuirea lotului 1 către Asocierea Impregilor SpA/Salini SpA şi au atacat în instanţă decizia CNSC de neacceptare a contestaţiei depuse. De asemenea, firma S.C. PA&Co Intersnational, care a pierdut lotul 4 în favoarea societăţii S.C. PORR Construct, a acţionat în judecată CNADNR şi cere anularea licitaţiei. Singura procedură care nu a fost contestată încă este cea derulată pentru lotul 3 al autostrăzii. Cel mai optimist termen de începere a lucrărilor este toamna anului 2014.
CNSC a decis de asemenea că pe loturile 1, 3 şi 4, lucrările de construcţie vor fi executate de firmele care au câştigat licitaţia în decembrie 2013:
Lot 1 – 17 km - de la intrarea pe autostrada de la Lancrăm până la Pârâul Iovului – km 0+000 – km 17+000: Asocierea Impregilo SpA/Salini SpA; Oferta: 539.488.704 lei;
Lot 3 – 12,45km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea – km 41+250 – km 53+700: Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A; Oferta: 420.511.921 lei,
Lot 4 – 16,3 km - de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda – km 53+700 – km 70+000: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH. Oferta: 470.004.894 lei.
Construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda a fost scoasă la licitaţie în luna iulie 2013, de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern şi este împărţită în patru loturi. Proiectul este finanţat 85% din Fondul de Coeziune şi 15% din bugetul de stat. Durata de construcţie a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. Autostrada va avea indicativul A10 şi va lega autostrada (A1) ce trece pe lângă Sebeş şi autostrada Transilvania (A3) aproape de Turda.
Licitaţia pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda, anulată de CNSC. Când vor începe lucrările