Umor de două puncte de rating

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 „Trăsniţi din NATO” şi „Scene de căznicie” sunt cele mai urmărite seriale de comedie. În zilele lucrătoare, ora 22 este disputată de sitcom-urile româneşti şi talk-show-uri. Ca niciodată în acest sezon, concurenţa între seriale este foarte mare.

„Trăsniţi din NATO” (Prima TV), cel mai „bătrân” sitcom din actuala ofertă, a fost atacat în această toamnă de „Scene de căznicie”, noua producţie a Antenei 1. În perioada 15 septembrie – 30 octombrie, audienţele în mediul urban ale celor două sitcomuri „au aleargat umăr la umăr”: 2,8% pentru „Trăsniţi din NATO” şi 2,7% pentru „Scene de căznicie”. (Diferenţa e în marja de eroare.)

Şi structura publicului este apropiată: 58% din telespectatorii care au urmărit cele 28 de ediţii ale sitcomului de la Prima TV au fost femei, iar „Scene...” a avut o pondere de 57% în publicul feminin din mediul urban (26 de ediţii).

De asemenea, egalitatea să păstrează şi în cazul persoanelor cu studii superioare: 20%, „Trăsniţi...”, respectiv 21%, „Scene...”. Diferenţele apar la vârstele telespectatorilor. Dacă pentru segmentul 45 – 54 de ani, ponderile sunt apropiate (în jur de 20%), echilibrul se rupe la persoanele de peste 55 de ani: „Trăsniţi...” are o pondere de 26%, în timp ce „Scene” au 39%. Aşadar, publicul „trăsniţilor” este mai tânăr.

Cele două programe au difuzat 880 de reclame (Prima TV), respectiv 872 (Antena 1), livrând în mediul urban 893,6 puncte de audienţă, respectiv 1.051. De remarcat că înlocuirea programului „Animat Planet Show” (retras temporar pe parcursul campaniei electorale) cu „Scene de căznicie” – Best Of, a permis acestuia din urmă să obţină, duminică, după „Divertis Mall”, ratinguri superioare faţă de cele din timpul săptămânii.

„Baronii” se consolează cu intelectualii

Sitcomul „Nimeni nu-i perfect” (Prima TV, ora 22,30) a difuzat 1.000 de reclame, cel mai mare număr dintre toate programele specifice, în perioada analizată. Cele 29 de ediţii au înregistrat un rating mediu în urban de 1,6%. Dintre sitcomurile autohtone monitorizate, serialul are cea mai mare pondere (31%) a persoanelor cu studii primare, dar are valori superioare la segmentele de vârstă 45-54 de ani (17%)  şi 25 – 34 de ani (15%).

„Baronii” (Naţional TV) şi „Uşă-n uşă” (Kanal D) nu pot emite pretenţii în sondaje: 0,8% rating urban. „Baronii” se poate consola cu o pondere de 33% a telespectatorilor cu studii superioare, cea mai mare dintre toate sitcomurile. „Uşă-n uşă” se remarcă în sondaje prin tinereţea telespectatorilor: 19% sunt cu vârste între 25 şi 34 de ani, fiind cea mai mare din actuala ofertă de sitcomuri.

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”