STUDIU 55% din români îşi cumpără electronicele şi electrocasnicele de pe Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O dată la 3 luni, cei mai mulţi români optează pentru cumpărături online (26%). Deopotrivă bărbaţi şi femei, majoritatea au vârsta cuprinsă între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie şi statut social ridicat. Pe de altă parte, 21% dintre români fac shopping online o dată la 6 luni.

Atât femei, cât şi bărbaţi, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumpărături online.

Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre români. Pentru această categorie, se constată o diferenţă în funcţie de gen, bărbaţii fiind cu 4% mai mulţi decât femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achiziţionează lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani şi un nivel ridicat de educaţie şi statut social.

Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puţin o dată la 3 luni, peste jumătate au achiziţionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte (45%), parfumuri şi produse cosmetice (39%), cărţi sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinţei (8%) şi produse alimentare (7%).

Electronicele şi electrocasnicele, preferate îndeosebi de bărbaţi

Electronicele şi electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbaţii cu vârste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie mediu şi scăzut. Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt cumpărate online cu preponderenţă de către femei cu vârste cuprinse între 18-29 de ani şi cu un nivel înalt de educaţie. Parfumurile şi produsele cosmeticesunt preferate tot de aceeaşi categorie de public, acesteia adăugându-i-se însă şi categoria de vâstă 40-60 de ani.

Se constată de asemenea că CD-urile şi cărţile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educaţie şi statut social, atât bărbaţi cât şi femei, cu vârste cuprinse între 40-60 de ani.

„Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcăîn mod semnificatriv categoria de vârstă 30-39 de ani, neînregistrându-se însă diferenţe de gen ori la nivel de educaţie şi statut social. Privind de această dată spre produsele alimentare şi cele pentru îngrijirea locuinţei, acestea sunt achiziţionate online cu predilecţie de persoanele cu un statut social scăzut”, declară Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă, compania care a efectuat studiul.

Pe aceeaşi temă:

Din ce surse atrag trafic magazinele online din România: analiza a peste 200 de business-uri eCommerce

Traficul din motoarele de căutare reprezintă (încă) oxigenul magazinelor online din ţară, acesta reprezentând peste 40% din totalul vizitatorilor, conform unei analize realizate de wall-street.ro, care a luat în calcul peste 230 de magazine online din România.

Mai multe pentru tine:
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Povestea Sabinei, tânăra care și-a închis afacerea și a decis să plece din țară: „Nu de bani e problema, am mașină și apartament”
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese