Falsificatori si evazionisti, sustinuti de patronatul producatorilor de lubrifianti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un cod inscris pe o eticheta a declansat in ultima vreme o lupta acerba intre producatorii legali si falsificatorii de lubrifianti si chimicale auto. Impotriva etichetelor, cei corecti nu au avut

Un cod inscris pe o eticheta a declansat in ultima vreme o lupta acerba intre producatorii legali si falsificatorii de lubrifianti si chimicale auto. Impotriva etichetelor, cei corecti nu au avut nimic de obiectat, dar contestarea a venit de unde ne asteptam mai putin: de la cateva persoane din conducerea Lubrichen, patronatul producatorilor de uleiuri auto. De ani de zile, in domeniul auto se falsifica aproape orice: uleiuri, lichid de frana, antigel, placute de frana, discuri de ambreiaj etc. Din miile de reclamatii ale cetatenilor, iata una reprezentativa: "Sunt Matei Balan din Bucuresti... Am cumparat 4 l. ulei de supercalitate, dar dupa o saptamana motorul mergea din ce in ce mai prost. Pana la urma n-a mai mers deloc. La service, dezastru: mi-au spus ca uleiul devenise o pasta vascoasa, care infundase toate canalele de ungere, iar setul motor era facut praf. Pe ulei am dat 300.000 lei, iar reparatia m-a costat 30 de milioane." Produsele falsificate pot pune in primejdie chiar viata; este usor de banuit ce catastrofa se poate produce folosind un lichid de frana sau placute falsificate.
Guvernul Isarescu a incercat sa dreaga busuiocul
Guvernul Isarescu a emis o ordonanta de guvern, in scopul protectiei consumatorilor la achizitionarea de piese auto. Fara exceptie, toate organismele, toti producatorii si importatorii corecti au salutat actul: Ministerul Transporturilor, Registrul Auto Roman, Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto, uzinele Dacia, ARO si multi altii. In baza acestui act, RAR a introdus garantia capabilitatii tehnice a produselor auto, sub forma unui autocolant cu un performant marcaj special de secretizare, inscriptionat cu "Produs autentic". Contestarea vehementa a marcajelor de secretizare s-a facut in baza unor argumente penibile, cum ar fi acela ca astfel creste pretul uleiului cu 900 lei vechi, costul etichetei. In realitate, durerea cea mare o reprezinta codul de 16 cifre care personalizeaza fiecare eticheta. In baza acestui cod poate fi gasit oricand producatorul lubrifiantului falsificat, precum si lotul sau momentul in care a fost produs. O adevarata lovitura pentru falsificatori, care pot fi depistati rapid. In plus, li se ia urma si de catre organele fiscale, acestea stiind precis cat ulei au produs si deci cati bani au incasat fata de ceea ce au declarat. Adica, adio fals si evaziune fiscala. Eticheta are mesajul "Produs autentic" si sigla RAR, iar daca se incearca dezlipirea ei pentru a fi pusa pe un produs falsificat, apare mesajul ascuns "Anulat". O eticheta "inteligenta", inca de neimitat de catre falsificatori. Mai mult, securizarea a fost intarita si cu o holograma, fara sa fie crescut pretul etichetei. Atitudinea celor de la Lubrichen este de neinteles, ei cerand, practic, netimbrarea uleiurilor, chimicalelor si a lichidului de frana. In schimb, vin cu propuneri vagi si total ineficiente, cum ar fi "optimizarea procedurilor", "educarea consumatorilor" si alte asemenea sloganuri. Conducerea Lubrichen pare a tine mai degraba partea falisificatorilor si evazionistilor decat a producatorilor si comerciantilor cinstiti, desi a afirmat in repetate randuri ca piata produselor auto este sufocata de falsuri. Aceasta atitudine contrazice cererea U.E. de limitare a contrafacerilor, iar consumatorii sunt lasati prada falsificatorilor.