Exclusiv Culisele clipului realizat de Mr Beast, cel mai cunoscut YouTuber din lume, la Salina Turda. De ce nu a spus unde este și cât l-a costat chiria spațiului

0
Publicat:

400 de milioane de abonați din toată lumea, ai lui Mr Beast, cel mai cunoscut YouTuber din lume, și ai influencerilor invitați de el să petreacă o săptămână în Salina Turda, vor afla despre cel mai spectaculos obiectiv turistic din Cluj. „Adevărul” a aflat culisele clipului cu 45 milioane de vizualizări.

Influenceri celebri fac Salina Turda cunoscută în toată lumea. FOTO: Mr Beast

Clipul filmat de cel mai cunoscut YouTuber din lume, Mr Beast, la Salina Turda, a ajuns să aibă, la trei zile de la publicare, 45 milioane de vizualizări.

„7 zile explorând un oraș subteran” – se numește clipul în care James Stephen „Jimmy” Donaldson (26 de ani) sau Mr Beast, cel mai faimos YouTuber din lume, cu 320 de milioane de abonaţi, a petrecut o săptămână în salina Turda, explorând, alături de 11 cunoscuți influenceri, cea mai spectaculoasă mină de sare din România. 

Salina este cel mai tare oraș subteran pe care l-am văzut vreodată”, a susținut Mr. Beast.

„Acest oraş este construit în interiorul unei mine care datează de peste o mie de ani. Şi cu nenumărate tuneluri şi camere neexplorate, cine ştie în ce orori vom da aici. Acestea sunt scările care coboară în oraş. Cât de vechi sunt aceste scări? Mai vechi decât noi”, spune Mr. Beast în începutul clipului.

„În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, atunci când România a fost bombardată, mii de oameni s-au ascuns aici şi acum doar o grămadă de youtubers trăiesc aici", a explicat YouTuberul.

„Țelul nostru este să ajungem în afara țării”

Alături de alți influenceri cunoscuți, printre care JiDion, Sam și Colby, Kai Cenat, Logan Paul, IShowSpeed, MrBeast a petrecut 7 zile și 6 nopți în salina, dormind pe debarcaderul lacului subteran al Minei Terezia, aflat la o adâncime de 112 metri.

„Au sosit în prima noapte înainte de miezul nopții, după ce au preluat-o și au plecat dimineața în a șaptea zi”, a explicat pentru „Adevărul”, președintele Consiliului de Administrație al Salinei Turda, Dragoș Filip, despre culisele vizitei unuia dintre cei mai cunoscuți youtuberi din lume – Mr. Beast.

Filip susține că încă nu s-a văzut o creștere a numărului de bilete vândute la Salină, în condițiile în care clipul a fost publicat sâmbătă, dar cu siguranță „s-a făcut multă publicitate pozitivă, toate publicațiile și posturile vorbesc despre acest lucru. Ținând cont că publicul țintă nu locuiește în România, va dura pana vor începe să se vadă rezultate”.

Salina are notorietate în România, fiind vizitată anual de 600.000 de turiști.

Țelul nostru este să ajungem în afara țării cât mai departe și mai mult, să aducem turiști străini. Aceștia vor cheltui sume de bani la noi în țară, nu doar la Salină, ci și în alte puncte de atracție din țară, că cine vine în România nu se rezumă la un singur obiectiv”, a susținut președintele Consiliului de Administrație (CA).

În fiecare an crește numărul de turiști străini, de la pandemie, când s-a pus pe stop turismului internațional, detaliază acesta. 

Cea mai mare provocare: „să păstrăm secretul”

Întrebat despre provocările organizatorice ale celor 7 zile în care câțiva dintre cei mai cunoscuți influenceri din lume au fost la Salina Turda, Filip a susținut:

„Să știți că au fost provocări datorită numărului mare de personal al echipei lui MR Beast, dar sub îndrumarea personalului Salinei, s-au descurcat, au avut echipe de logistică care am dus echipamentele unde a fost nevoie. Estimez undeva peste 50 de persoane cu totul, la un moment dat, când au fost și majoritatea youtuberilor cred că au fost peste 70”.

Cele mai mari două provocări au fost, spune reprezentantul salinei,, „să ținem sub secret operațiunea și să lucrăm tot timpul cu echipa lor de filmare astfel încât să nu apară probleme și locația să fie protejată și apreciată”.

Filip e de părere că Mr Beast a auzit de Salina Turda datorită faptului că obiectivul este promovat an de an la târguri de turism.

„Mr Beast nu s-a simțit niciodată mai bine”

Președintele Consiliului de Administrație susține că influencerii au dormit 6 nopți și au petrecut 7 zile non-stop în salină, iar din ce a discutat cu echipa lui, „MR Beast nu s-a simțit niciodată mai bine, mă refer la sistemul respirator. Chiar a zis că a fost încântat de perioda petrecută și de beneficile asupra sistemului lui de sănătate. Eu le-am spus la început că e și o baza de tratament, acum nu știu cât de mult m-au luat în serios, dar la final sigur m-au luat”.

Echipa lui Mr Beast și ceilalți YouTuberi nu au stat să vadă prea mult împrejurimile: „Nu au zăbovit prin zonă. Mă refer aici la Mr.Beast și cei apropiați care apar în filmare. Staful lui a fost cu ceva timp înainte să observe și să fie informat de tot ce e acolo.

De ce nu a menționat că este în Salina Turda

În mediul online s-a dezbatut mult despre faptul că Mr Beast nu a menționat nicăieri că se află în Salina Turda din România. „Cam nasol, daca vrem turiști”, a comentat un utilizator al platformei Reddit.

„A menționat în videoclip cǎ e în România și spațiul a fost folosit de asemenea pentru adăpostirea populației în Al Doilea Război Mondial. Omul are 320 de milioane de abonați pe YouTube. Vă place vouă sau nu, e un câștig pentru turismul românesc, mulți o să se întrebe unde este această salină, mai ales că în videoclip a făcut o hartă digitală cu tot spațiul”, a răspuns un alt utilizator.

Printre cele peste 12.000 de comentarii de pe YouTube la clipul din Cluj, mai multe persoane au menționat că este vorba Salina Turda.

„Acest videoclip a fost realizat în Salina Turda, lângă Turda și Cluj-Napoca, în județul Cluj, România. Sunt mândru că locuiesc aici și că am avut ocazia să vă găzduiesc pe toți! Vă mulțumesc că ați vizitat această parte a lumii și sper că tuturor v-a plăcut!” - a postat un turdean.

Președintele CA al Salinei Turda a susținut că în contractul de închiriere al salinei nu este prevăzută nicio clauză în acest sens.

El a explicat că Mr Beast nu a precizat exact unde filmează „ca să păstreze misterul zonei. Ține de modul de prezentare ca să îi facă pe urmăritori să caute și să se informeze”.

"E o strategie pe care o vedeți la toate video-urile lui", a mai spus Filip.

Acesta a precizat că nu s-a încheiat un contract standard de închiriere, întrucât Salina nu a oferit până acum un asemenea serviciu. „Dar ținând cont de oportunitate, s-a făcut tot ce a trebuit să iasă lucrurile cum trebuie. Acum trebuie să înțelegeți, o săptămână închisă Salina înseamnă mulți bani care se pierd. Deci suma a fost mai mult decât acoperitoare pentru veniturile nerealizate. Asta fǎră să punem în calcul publicitatea ce s-a făcut. Erau voci care spuneau că puteam să-l fi lăsat și gratuit”.

Filip a refuzat să precizeze suma plătită de youtuber, dar a arătat că „am plecat de la totalul vânzărilor pe absolut toate servicile conexe pentru o săptămână și de acolo am mers în sus. Suma plătita a fost peste totalul veniturilor generate de toate servicile pentru săptămână cât a fost închisă”.

El a mai susținut că cel mai mare câștig este promovarea. El a arătat că pe site-urile de specialitate Mr Beast este cotat cu venituri din reclame la video-uri între 6 și 18 milioane de dolari pe lună.

Peste 400 de milioane de abonați la Salina Turda

Filip a precizat că faptul că youtuberii invitați împreună dapășeau la momentul acela 400 de milioane de abonați cumulat:

„Toți au făcut video-uri pentru canalele lor care vor apărea după ce lansează MR Beast. De exemplu sunt doi youtuberi care sunt specializați în a descoperi și vizita tot felul de locuri interesante. Baza lor de urmăritori sunt perfecți pentru ce ne trebuie și nouă. Ei au fost invitați în primele zile”

Președinte CA a mai precizat că influencerii au primit mâncare la pachet, ca la armată, având în vedere că nu au avut voie să gătească în mină.

„Au mâncat di produse romanești când au făcut ceva grătar pe final în afara minei”, a precizat el.

Mr Beast a folosit și sala de fitness cât a fost acolo, el practicând sportul în mod regulat.

„Nu s-au rătăcit prin tuneluri. Nu au fost probleme. Îniante să sosească, echipa lui împreună cu reprezentanții noștri le-au prezentat tot ca să știe pe unde se merge, pe unde nu, riscuri și așa mai departe. Au și ei echipa de siguranță. Am dorit că totul să fie fară evenimente și să iasă bine”, a explicat Filip.

Președintele CA al Salinei a concluzionat: „toți au fost uimiți de Salină, de modul cum e amenajată, că există o roată sub pământ, i-au impresionat înălțimea minei, ecourile, istoria. Cei din echipa spuneau că speră să fie cel mai tare video al lor de anul acesta. Cert e că și să nu fie cel mai tare, pentru noi tot e minunat”.

Cât a costat închirierea salinei de Mr Beast

Președintele Consiliului de Administrație al Salinei, Dragoș Filip a refuzat să precizeze care este suma pe care a plătit-o celebrul YouTuber, însǎ pe site-ul salinei se precizează că taxă foto/video în scop comercial (videoclip, film, reviste, etc.) este de minimum 2.500 euro. 

Surse au declarat pentru „Adevărul” că vorbim despre o chirie de aproximativ 400.000 de euro pentru săptămâna petrecută de cel mai cunoscut youtuber din lume, Mr Beast, la Salina Turda.

Mai multe pentru tine: