Blue Air îşi mai cumpără opt avioane
0Blue Air a prezentat ieri în cadrul unei conferinţe de presă prima din cele opt aeronave ce vor intra în flota companiei, avionul Boeing din seria 737-800 Next Generation (NG). Blue Air este
Blue Air a prezentat ieri în cadrul unei conferinţe de presă prima din cele opt aeronave ce vor intra în flota companiei, avionul Boeing din seria 737-800 Next Generation (NG).
Blue Air este în prezent singura companie aeriană românească ce deţine în flota sa un Boeing 737-800 NG operabil. Alte 7 aeronave NG vor întregi flota companiei în următorii ani.
Pasagerii zborului Blue Air de marti, 08 iulie 2008, pe ruta Bucureşti-Paris, au călătorit pentru prima dată la bordul noii aeronave. Din cele şapte aeronave NG doar cinci vor fi noi şi vor fi operabile abia în 2012.
Din această vară, compania va începe operarea cu aeronave de ultimă generaţie, care au capacităţi mai mari şi un grad de eficienţă superioară, potrivit comunicatului de presă Blue Air.
Trei din opt sunt second hand
Primele trei avioane sunt preluate de la alţi opertori, aşa cum este şi cea prezentată ieri. Următoarea aeronavă Boeing 737-800 va fi activă pe zborurile Blue Air începând cu luna decembrie a acestui an, urmând ca în prima jumătate a anului 2009 şi cel de-al treilea avion de acelaşi tip să fie inclus in flota companiei.
"Am iniţiat acest proces de reînnoire dintr-o serie de considerente de importanţă egală, principalul obiectiv fiind creşterea eficienţei. Mai întâi, pentru că strategia noastră de dezvoltare, care include introducerea de noi curse şi frecvenţe, trebuie susţinută de un avans tehnologic bazat în principal pe un consum redus de combustibil. Apoi, pentru că aceste aeronave de capacitate mai mare vor putea prelua fluxul crescând de pasageri ce aleg zborurile companiei Blue Air. Nu în ultimul rând, seria Next Generation reduce emisiile de CO2 cu până la 4 %, aducând considerabile beneficii economice şi de protecţie a mediului înconjurător.", declară Gheorghe Răcaru, director general al Blue Air.
"Pentru 2008, am estimat ca numărul de pasageri este în creştere, l-am depăşit pe Tarom, cel mai mare operator de zboruri din România. În momentul de faţă operam opt aeronave, avem zboruri în mai toată Europa, cu preponderenţă în Italia şi Spania, pentru că acolo oferta este mai mare", a declarat Gheorghe Răcaru.
"Achiziţiile care se vor face vor fi numai de aeronave noi"
De asemenea, Gheorghe Răcaru a ţinut să precizeze: "Avioanele noastre au fost evaluate tehnic inclusiv pe aeroporturile din ţările în care executăm curse şi au fost declarate "safe" în conformitate cu normele europene. Dar, începând de anul acesta, achiziţiile care se vor face vor fi numai de aeronave noi, principalul obiectiv fiind creşterea eficienţei şi minimizarea consumului. Vrem să asigurăm transport călătorilor la un preţ cât mai accesibil al biletului."
Aeronavele acesta au costat 70 de milioane de dolari (preţ de catalog) la data achiziţionării. Gheorghe Răcaru a mai spus: "Noi nu cumpărăm avioane ca să creştem preţul biletelor, noi urmărim să scădem preţul biletelor şi să oferim condiţii de o calitate căt mai bună. Dar, din cauza creşterii preţului petrolului, este foarte greu de estimat dacă vom reduce preţul biletelor cu 5% sau dacă îl vom creşte cu 10%. Nu o să creştem drastic tarifele, dar nici nu o să facem investiţii în curse noi, adica alte destinaţii în afară de cele existente în acest moment."
În ceea ce priveşte potenţialii concurenţi de pe piaţa low cost ai companiei, directorul Blue Air a declarat: "Potenţialul de trafic aerian în România este foarte mare şi este foarte puţin exploatat. Sunt convins că vom rămâne pe primul loc. Competiţia este bună, atâta timp cât se joacă corect."
Flota companiei este constituită în prezent din opt aeronave Boeing 737: patru 737 - 300 (capacitate: 136 - 170 de locuri), trei 737 - 400 (136 - 170 de locuri) şi noul 737 - 800 (având o capacitate de 189 de locuri).