Adrian Severin, paşi pe drumul pierderii imunităţii
0Eurodeputaţii reuniţi în plenul de la Strasbourg au aflat ieri, de la vicepreşedintele Gianni Pittella, că autorităţile judiciare din România, mai exact procurorii DNA, au cerut ridicarea imunităţii lui Adrian Severin.Comisia Juridică se va ocupa de analizarea acestui caz în prima sa şedinţă programată luni. Experţii din Bruxelles susţin că ancheta trebuie începută imediat.
„Acuzaţiile de corupţie împotriva europarlamentarilor din acest caz sunt extrem de serioase. Transparency International cere clar investigaţii care să lămurească toate cazurile şi, dacă sunt dovezi, anchetă penală", a declarat, pentru „Adevărul Europa", Jana Mittermeier, şeful biroului Transparency International, Bruxelles.
Etapele ridicării imunităţii
1. Orice cerere adresată preşedintelui PE de o autoritate competentă a unui stat membru în vederea ridicării imunităţii unui deputat este comunicată în şedinţă plenară şi trimisă comisiei competente (n.n. - Comisia juridică).
2. Comisia competentă examinează fără întârziere şi în ordinea în care i-au fost prezentate cererile de ridicare a imunităţii sau de apărare a imunităţii şi privilegiilor.
3. Comisia prezintă o propunere de decizie motivată prin care se recomandă adoptarea sau respingerea cererii de ridicare a imunităţii sau de apărare a imunităţii şi privilegiilor.
4. Comisia poate solicita autorităţii interesate toate informaţiile şi precizările necesare pentru a stabili dacă este cazul să se ridice sau să se apere imunitatea.
5. Deputatul în cauză are posibilitatea să ofere explicaţii, poate prezenta toate documentele şi mijloacele de probă scrise pe care le consideră pertinente şi poate fi reprezentat de un alt deputat.
6. Comisia poate emite un aviz motivat, dar nu se pronunţă în niciun caz asupra vinovăţiei sau nevinovăţiei deputatului sau asupra oportunităţii sau inoportunităţii urmăririi penale.
7. Raportul comisiei este înscris din oficiu la primul punct de pe ordinea de zi a primei şedinţe care urmează depunerii acestuia.
8. Nu se admit amendamente la propunerea sau propunerile de decizie.
9. Dezbaterea are ca subiect doar motivele pro şi contra fiecărei propuneri de ridicare, menţinere sau apărare a unui privilegiu sau a imunităţii.
10. Deputatul ale cărui privilegii sau imunităţi fac obiectul unei examinări nu poate interveni în dezbatere.
11. Propunerea sau propunerile de decizie conţinute în raport sunt supuse la vot în cursul votării care urmează dezbaterii.
12. Preşedintele comunică imediat decizia Parlamentului, deputatului în cauză şi autorităţii competente a statului membru interesat.