Abuzul şi violenţa, cele mai frecvente situaţii în care copiii au apelat la serviciile „Telefonul copilului”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimul deceniu, serviciile „Telefonul copilului" din întreaga lume au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor şi tinerilor în medie pe zi. Cele mai frecvente situaţii în care copiii apelează serviciul care le este dedicat rămân abuzul şi violenţa, relaţionarea cu colegii sau prietenii, relaţionarea cu părinţii, problemele psiho-sociale.

„Cea mai des întâlnită grupă de vârstă a copiilor care apelează «telefonul copilului» este 13-15 ani. De asemenea, fetele continuă să contacteze într-un număr mai mare linia telefonică gratuită, spre deosebire de băieţi”, a declarat Cătălina Florea, directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului.

Serviciul telefonul copilului funcţionează în România din anul 2001, numărul solicitărilor primite fiind într-o creştere constantă.

„Astăzi, aproape că nu mai facem faţă unui număr atât de mare de apeluri din partea copiilor şi adolescenţilor, fie că vorbim despre nevoia de comunicare, relaţionarea cu părinţii, abuzul emoţional, abuzul fizic, neglijarea, încălcarea dreptului la educaţie, exploatarea prin muncă, abuzul sexual, automutilare şi tentative de suicid, în principal în situaţii în care părinţii sunt plecaţi în străinătate, solicitări de informaţii referitoare la prestaţiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru îmbunătăţirea traiului zilnic. Asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului, care se află la capătul celălalt al firului, se întâlnesc, aşadar, zi de zi cu o realitate crudă. Numai anul trecut au răspuns la 116 111 unui număr de 138.104 de apeluri, iar 74,35 la sută erau apeluri din partea copiilor", a completat Cătălina Florea.

Serviciile "Telefonul copilului" oferă copiilor şi tinerilor posibilitatea de a comunica în deplină confidenţialitate şi îi ajută să depăşească problemele cu care se confruntă.

Alianţa internaţională Child Helpline International reuneşte 173 de organizaţii membre din 142 de state din întreaga lume, România fiind reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului.

Mai multe pentru tine:
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
O tânără prezentatoare a murit la nici 30 de ani
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Ghidul complet al iernii pe pârtie: cele mai bune haine și accesorii pentru întreaga familie ca să vă bucurați de schi și săniuș fără griji
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali