Proiectul de eliminare a maşinilor poluate din Capitală merge înainte. Maşinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 vor fi interzise din 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucian Iliescu, consilierul general în cadrul Primăriei Capitalei care propune scoaterea maşinilor sub Euro 5 din Bucureşti, îşi continuă demersurile şi cere conducerii PMB să nu „bagatelizeze” acest proiect. Consilierul va modifica totuşi unele termene din proiect.

„În urma consultărilor, modific două articole. Decalez limitarea între orele 6.00 - 22.00 pe raza Municipiului Bucureşti a autoturismelor Euro 3 în 2023 faţă de 2020 şi Euro 4 în 2025, faţă de 2021”, spune Iliescu.

Pentru maşinile cu clase de poluare inferioare, articolele rămân ca în faza iniţială a proiectului. „Maşinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 vor fi interzise în Capitală, între 6.00- 22.00, încapând cu 1 ianuarie 2019. Oricum mai include la rubrica excepţii şi autovehiculele retro, respectiv cumulat 30 ani vechime, plus înscriere într-o asociaţie auto recunoscută. Celelate excepţii rămân neschimbate”, a declarat, pentru „Adevărul”, Lucian Iliescu, consilier general din partea Partidului Mişcarea Populară.  În faza următoare, iniţiatorul reglementării va face demersuri la Registrul Auto Român pentru a vedea din surse autorizate care este exact situaţia parcului auto din Bucureşti.

Recent, Iliescu a propus spre dezbatere acest proiect care nu a fost însă inclus pe ordinea de zi a şedinţei CGMB. Conform experţilor, dacă această reglementare ar fi adoptată vor fi afectaţi proprietarii a aproximativ 800.000 de maşini. Dintre aceastea cam 190.000 de maşini sunt non euro, Euro 1 sau Euro 2, restul fiind încadrate în normele Euro 3 şi Euro 4. Ca vechime, maşinile non euro sunt cele fabricate anterior anului 1992. Ca model, aici am putea discuta despre bătrânele Dacii. Maşinile Euro 1 (cea mai primitivă normă de poluare) sunt cele fabricate între anii 1993 şi 1995.  Apoi, autoturismele Euro 2 au început să fie fabricate în anul 1995 şi au ieşit din producţie în anul 1999. Maşinile fabricate între anii 2000 şi 2005 se încadrează în norma Euro 3, iar cele care au ieşit pe poarta uzinei între anii 2005 şi 2010 sunt catalogate ca având norma Euro 4 la capitolul poluare. În fine cele mai pretenţioase norme de poluare (Euro4 şi Euro5) sunt cele fabricate începând de la finele anului 2010.

Mai multe pentru tine:
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Doliu la Curtea Spaniei. Chiar înainte de Crăciun, Regina Sofia e complet neconsolată
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie