Metroul bucureştean, bombă cu ceas

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Incidentele pe reţeua de metrou din Bucureşti au intrat în cotidian. Numai ieri, pe Magistrala 2, la staţia Piaţa Victoriei au avut loc două astfel de probleme tehnice, chiar la ore de vârf.

Concret, la 08,15 şi puţin după ora 17,00 două trenuri s-au blocat în respectiva staţie, mecanicii nemaiputând porni garniturile. Oamenii au fost evacuaţi din trenuri şi obligaţi să coboare în staţia şi aşa foarte aglomerată din cauza orelor de vârf la care s-au înregistrat defecţiunile. 

Astfel, numărul defecţiunilor înregistrate la trenurile sau căile de rulare ale metroului bucureştean creşte exponenţial în aşa fel încât producerea unei tragedii majore pare numai o chestiune de timp. 

Rădoi: trenurile au refuzat să mai plece

Ion Rădoi, liderul sindicaliştilor de la Metrorex, a declarat pentru „Adevărul” că defecţiunea a fost la sistemul de siguranţă al garniturii. „Mecanicii au încercat, în ambele cazuri, să dea restart sistemelor, dar fără rezultat. Trenurile au refuzat să pornească”, a explicat acesta. 

„Îngrijorător este că metroul bucureştean face 39 de ani, dar aşa ceva nu am mai întâlnit. Cu toate că pe vremuri echipamentele erau mai rudimentare, nu aveam aşa multe defecţiuni. Şi acestea se înmulţesc cu fiecare zi care trece. Totul, după părerea mea, din cauza incompetenţei conducerii Metrorex. Aceasta pune în pericol singuranţa a 700.000 de călători zilnic, câte 2.000 de oameni pe fiecare garnitură. Cea mai bună dovadă a incompetenţei este faptul că s-a demonstrat că accidentul  din Berceni (din luna ianuarie, când un tren a pornit fără comandă, s-a izbit într-un zid al depoului IMGB şi a rănit un mecanic-n.r.)  s-a produs din cauza acelui tip de garnituri de tren care este dotată cu un soft de control cu mai multe erori, dar Metrorex continuă să le folosească.  Zilnic transportă zeci, dacă nu sute de mii de călători. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă”, a subliniat Ion Rădoi preşedintele sindicatului de la metrou.

Lipsa fondurilor

De-a lungul timpului, problemele tehnice ale metroului bucureştean au fost diverse, de la defectarea unor boghiuri, la incendierea unor cabluri de comandă şi, acum, mai nou, la probleme serioase de soft. 

Surse apropiate Metrorex spun că societatea nu are insuficienţi bani alocaţi pentru întreţinerea echipamentelor. „Metrorex nu a primit subvenţiile şi astfel, resursele financiare pentru reparaţii sunt mai mult decât limitate. Ca să nu mai vorbim de cele alocate pentru schimbarea unor echipamente cu versiuni mai moderne“, a arătat sursa citată.

Mai multe pentru tine:
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Cel puțin 6 morți și 25 de persoane spitalizate după ce au mâncat acest preparat la restaurant
„Noi i-am pus cruce!” Cum a ajuns să arate una dintre cele mai populare stațiuni balneare din România. Dan Negru: „Când eram copil veneam cu ai mei”
Black Friday 2025. Reduceri mari la încălţăminte și electrocasnice
Black Friday 2025: Cele mai apreciate parfumuri de damă în România – Top recenzii clienți. Idei de cadouri pentru sărbători
Black Friday 2025, o oportunitate pentru doamnele care vor să arate bine. Top 3 cele mai bune produse pentru ten, apreciate de clienți
Top 5 bestselleruri internaționale 2025 și titluri bonus – Descoperă-le și comandă-le acum pentru serile de iarnă și cadouri de sărbători
Scandal de pomină pe „Hai-Hui”, numele emisiunii Marinei Almășan, de la TVR 2. Ce acuzații i se aduc: „Nu e o invenție a TVR”. Replica vedetei: „N-a furat nimeni de la nimeni!”
Tânăra de 18 ani care a întors toate scaunele la Vocea României: „Absolut extraordinar!” Cine este Sunamita Beza
Alexandru Ion și Ștefan Floroaica: “Ne-am întors din Asia Express cu multe kilograme în plus... în bagajul vieții”
Adevărul despre relația din spatele scenei dintre Angela Similea și „Prințul șlagărelor”. Fiul compozitorului Marcel Dragomir rupe tăcerea: „Ea era ca pe un piedestal!” Ultimele lui cuvinte