Interesele care îngroapă o investiţie de un miliard de euro. Cum a fost anulat Intercity Bucureşti-Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.FOTO: Arhivă

De astăzi, trenurile Intercity nu mai circulă până la mare. Decizia controversată luată de Ministerul Transporturilor este motivată de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferată, de parcă România ar fi un sat fără câini, transmite ProTv.

Dar mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport.

Peste un miliard de euro au costat lucrarile de reabilitare pe calea ferata Bucuresti-Constanta. 10 ani de munca pentru ca trenurile sa circule cu ametitoarea viteza de ...20 de km la ora.

Pe linia Constanta - Bucuresti nu mai functioneaza nici un semnalizator asa ca mecanicii conduc trenurile in sistem de avarie. La iesirile si intrarile in statie viteza maxima admisa este de 20 km la ora iar in rest de 60 km.

Pana in toamna ajungeam cu Intercityul la mare in 2 ore si un sfert si trenurile erau arhipline. In ultima perioada insa s-a ajuns la 5 ore pentru Bucuresti-Constanta. De vina sunt hotii de cale ferata. Dar, in loc sa-i opreasca, oficialii au hotarat sa anuleze toate cursele intercity.

Decizia de astazi a fost surprinzatoare."Nu ma poate convinge nimic ca Bucuresti-Constanta nu este o trasa profitabila, eu cred ca e un interes strategic al nostru sa pastram pentru CFR calatori aceasta trasa si sa folosim investia de un miliard de euro", a declarat pentru ProTv Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.

Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.

"S-a investit ca asa a vrut UE, dar cateii nostri nu vor, ei vor sa le mearga lor pentru ca ei nu au nici un interes aici. Vor sa alunge calatorii spre microbuze, pentru ca sefii de sus sunt actionari la companiile astea Bucuresti Constanta. Sa fuga lumea la autocare sunt actionari majoritari, spune un operator de trafic.

21 de microbuze si autobuze pleaca in fiecare zi de aici din Constanta spre Bucuresti. Orarul este fix: prima cursa pleaca la ora 5.45 si ultima la 20.45.

Pretul e acelasi ca la intercity, dar masinile ajung in 3 ore. Sindicalistii de la calea ferata sunt convinsi ca acesta este doar inceputul, aproape jumatate dintre vagoanele existente acum la CFR calatori vor ramane fara inspectiile periodice si nimeni nu stie daca vor fi repuse pe sine.

Mai multe pentru tine:
Războiul dintre Gabriela Cristea și Cristina Șișcanu. Cele două, fină și nașă, acuzații grave în mediul online
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Gestul superb făcut de Regele Charles pentru Kate Middleton, nora lui preferată! A fost un moment emoționant
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Cine este Cristian Rizea, cel din cauza căruia Dan Capatos ar fi fost dat afară de la Antena Stars. Fostul politician a fost implicat în mai multe scandaluri
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat