Inginerii români vor gestiona, la nivel global, proiectul Duster 3

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă

Inginerii Renault Technologie Roumanie vor gestiona implementarea proiectului Duster 3, cel mai complex de până acum, având în vedere trecerea pe noua platformă CMF-B şi comercializarea sa atât în Europa, cât şi în Rusia, Africa şi America de Sud.

Proiectul celei de-a treia generaţii a SUV-ului Dacia Duster va fi coordonat de la Bucureşti de echipa Renault Technologie Roumanie şi va fi unul dintre cele mai complicate de până acum, având în vedere că va fi produs în mai multe uzine şi vândul sub sigle diferite la nivel mondial, arată economica.net. Gilles Le Borgne, şeful diviziei de inginerie al grupului Renault a explicat în cadrul unei întâlniri oficiale că „am discutat cu echipele din România, Rusia, Maroc şi America de Sud pentru că vorbim despre un proiect imens. E vorba de şase maşini (derivate zonale ale Duster-n.red.) şi patru industrializări ( maşina va fi produsă în cel puţin trei uzine-n.red.), iar dezvoltarea se face aici, la Renault Technologie Roumanie (RTR). În acest moment la proiect lucrează circa 4.000 de oameni de la inginerie şi alţi 2.700 de angajaţi de la Renault şi Dacia”. 

Machetele au ajuns în România

„Primele machete sunt în România iar de acum înainte proiectul este unul românesc, de la design la industrializare, proiectare şi achiziţii. Maşina este aici. A avut loc o întâlnire a executivilor Dacia la Bucureşti în România, am petrecut o săptămână aici într-una dintre primele întâlniri de când cu pandemia“, a spus la rândul lui Denis le Vot, vicepreşedinte executiv, CEO pentru Dacia şi Lada.

Neintrând în amănunte, oficialul a creionat totuşi unele caracteristici ale modelului Duster 3, dar a făcut şi o referire la viitorul Bigster. „Duster va fi un crossover care va avea şi versiune 4×4. Va fi maşina aspră şi dură a gamei, ca să spun aşa. Bigster va fi mai lung (4,6 metri) şi va tinde către zona SUV, adică, în final, maşina asta va fi foarte bună şi pentru drumuri lungi. Pentru că asta caută oamenii în segmentul C. Ei nu caută o maşină de teren, ci una spaţioasă, cu o poziţie înaltă, confortabilă. Deci rolul fiecărei maşini din gama Dacia va fi foarte diferit”, a detaliat Denis le Vot.

Reamintim că Dacia pregăteşte un motor 1,8 litri hibrid (cod HR18) care va echipa viitorul Duster în toamna anului 2024 şi modelul Bigster în 2025. De altfel, Dacia a lansat la Salonul München IAA Jogger, primul model hibrid din istoria mărcii. Acesta este ochipat cu propulsorul 1.6 E-Tech care se regăseşte şi pe Clio hibrid.

Mai multe pentru tine:
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile