Articol publicitar

Există stereotipuri de gen în mass media şi publicitate?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia React, una dintre cele mai mari organizaţii neguvernamentale din ţară, a organizat la Bucureşti seminarul „Stereotipuri de gen din mass-media şi publicitate”.

Evenimentul, parte a proiectului „Femeia de astăzi pentru societatea de mâine”, a adus în discuţie influenţa puternică pe care o exercită mass-media şi publicitatea asupra oamenilor şi faptul ca acestea promovează stereotipuri de gen care afectează integrarea femeilor pe piaţa muncii şi în sociatete.

În presa scrisă, dar mai ales în emisiunile televizate este promovată adesea femeia care îşi dobândeşte statutul datorită asocierii cu un bărbat puternic, datorită calităţilor de mamă, de gospodină sau a celor fizice şi sexuale. Având aceste modele, femeile încearcă să se conformeze imaginii prezentate de mass-media.

„Rolurile prescrise fiecărui gen există pentru că societatea nu face îndeajuns de multe eforturi pentru a combate aceste stereotipuri, iar mass-media le perpetuează şi le amplifică. Pentru ca femeile şi bărbaţii să fie tratate în mod egal, este necesară adoptarea unor măsuri active de combatere a stereotipurilor”, a declarat Anca Ştefan, preşedinta Asociaţiei React.

Asociaţia React, premiată cu 13 premii de excelenţă naţionale şi internaţionale, dezvoltă proiecte care aduc schimbări în sănătate, educaţie, dezvoltare comunitară şi economie socială pentru a contribui la o evoluţie armonioasă a societăţii româneşti.

Seminarul organizat la Bucureşti este parte a proiectului “Femeia de astăzi pentru societatea de mâine”, cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investeşte în Oameni! Proiectul vizează şi femeile din regiunile Sud Vest Oltenia şi Centru, cărora asociaţia le oferă cursuri gratuite de formare profesională, sprijin în găsirea unui loc de muncă şi mentorat în dezvoltarea unei afaceri.

Asociaţia React a fost creată în 2006 pentru a veni în sprijinul actorilor societăţii civile prin proiecte ample, durabile, cu impact în comunităţile vizate şi are, în prezent, 5 sucursale în care lucrează mai mult de 50 de angajaţi şi peste 200 de voluntari. Mai multe detalii despre Asociaţia React şi despre proiectele pe care le realizează găsiţi pe www.asociatiareact.ro, e-mail: andreea.rotaru@asociatiareact.ro sau telefon: 021 315 45 32.

Mai multe pentru tine:
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie