Astaldi, constructorul metroului din Drumul Taberei, a prezentat o cerere, sub incidenţa legii italiene, prin care va ajunge la un acord cu creditorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania italiană Astaldi neagă că ar fi cerut intrarea în insolvenţă în România sau în Italia şi precizează că a luat unele măsuri pentru a asigura operabilitatea societăţii şi protejarea intereselor companiei, a acţionarilor, clienţilor şi creditorilor. În România, compania construieşte Metroul de Drumul Taberei, Podul de la Brăila şi 18 kilometri din Autostrada Transilvania.

Astfel, Astaldi a prezentat o cerere, sub incidenţa legii italiene, prin care va ajunge la un acord cu creditorii, care vizează restructurarea financiară a societăţii, pentru a preveni starea de insolvenţă şi a asigura continuarea activităţii economice a societăţii, arată digi24.ro.

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, Astaldi va continua să desfăşoare activităţile de construcţie din cadrul proiectelor în care este angajată în România şi se angajează să respecte termenele şi duratele prevăzute contractual.

Astaldi mai precizează că „operaţiunea de consolidare a companiei, bazată pe creşterea de capital şi vânzarea activelor în concesiune a suferit o întârziere serioasă din cauza amânării vânzării activelor aferente concesiunii celui de-al treilea pod peste Bosfor, urmare a evenimentelor politice şi economico-financiare care au afectat Turcia în cursul anului 2018”. Vânzarea activelor era o condiţie solicitată de către sistemul bancar pentru a acorda sprijinul financiar aferent operaţiunii de consolidare a patrimoniului, se mai arată în comunicat.

Unul dintre cele mai importante proiecte derulate de către Astaldi în România este construirea Magistralei 5, secţiunea Eroilor - Râul Doamnei, cunoscută ca "metroul de Drumul Taberei".

În contul acestor lucrări, dar şi al lucrărilor de extindere a Magistralei 4 cu staţiile Străuleşti şi Laminorului, Astaldi trebuie să primească de la Metrorex despăgubiri de 452 de milioane de lei, în urma litigiilor.

Compania italiană a mai câştigat în România şi contractul pentru cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din perioada post-decembristă, respectiv construirea Podului de la Brăila, investiţie de aproape de jumătate de miliard de euro.

Mai multe pentru tine:
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie