STUDIU Aproape un sfert dintre copiii care navighează pe Internet văd sau primesc mesaje cu conţinut sexual
0Un studiu naţional privind utilizarea Internetului arată că 22% dintre copii au văzut sau primesc mesaje cu conţinut sexual. Dintre aceştia, aproape jumătate au primit mesaje sau imagini cu conţinut explicit, 8% au fost ademeniţi să vorbească despre acte sexuale, iar 5% spun că li s-a cerut o fotografie sau în înregistrare video în care să îşi arate părţile intime.
De asemenea, aproape jumătate dintre copiii care navighează pe Internet susţin că au fost jigniţi sau afectaţi emoţional în spaţiul virtual.
Studiul a fost realizat de Organizaţia Salvaţi Copiii România, cu ocazia Zilei Internaţionale a Siguranţei pe Internet, sărbătorită astăzi. Comparativ cu situaţia de acum doi ani, rezultatele studiului mai arată că cyberbullying-ul (hărţuirea pe Internet) a crescut cu aproximativ 13 procente.
“Ne îngrijorează creşterea procentului copiilor care declară că au fost hărţuiţi în mediul online precum şi creşterea procentului copiilor care afirmă că au avut o experienţă neplăcută ca urmare a unei întâlniri cu o persoană cunoscută online. Din această perspectivă, integrarea Internetului şi tehnologiei în mediul şcolar trebuie privită cu responsabilitate, luând în considerare educarea copiilor, dar şi pregătirea cadrelor didactice cu privire la situaţiile cu potenţial periculos sau riscante la care elevii pot fi expuşi prin utilizarea extinsă a Internetului. Ghidul Şcolar privind utilizarea în siguranţă a Internetului devine o resursă complementară manualelor digitale şi tabletelor“, a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv, Salvaţi Copiii România.
Studiul a reprezentat punctul de plecare al unei dezbateri ce şi-a propus să definească o metodologie adecvată pentru integrarea în programa şcolară, precum şi în politicile publice din domeniul educaţional, a modalităţilor de predare a siguranţei elevilor pe Internet, precum şi a utilizării noilor tehnologii la şcoală. Documentul va constitui un punct de plecare important în dezbaterile ulterioare atât din cadrul societăţii civile, cât şi din sectorul guvernamental pe marginea problematicii digitalizării educaţiei din România.