Rezultate la simularea Evaluării Naţionale: câţi elevi au luat note peste 5
0Mai puţin de 50% din elevii clasei a VIII-a care au susţinut simularea examenului de Evaluare Naţională au obţinut media generală peste 5, potivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei. Procente semnificative (peste 60%) ale mediilor mai mari sau egale cu 5 au fost în Capitală şi în judeţul Cluj. Notele obţinute la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog.
UPDATE După centralizarea a 99,4% din informaţii, ministerul Educaţiei informează că totalul notelor peste 5 este de 47%, procent inferior celui înregistrat anul trecut (51,47%).
Astfel, pentru limba română procentul notelor peste 5 este de 63,1%, pentru proba matematică 33,1% iar pentru limba maternă procentul este de 82,6%.
Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie: 22.554 de medii între 5 şi 5,99, 20.371 de medii între 6 şi 6,99, 15.805 medii între 7 şi 7,99, 10.968 de medii între 8 şi 8,99, 4.944 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 48 de medii de 10.
Procente semnificative (peste 60%) ale mediilor mai mari sau egale cu 5 s-au consemnat în judeţul Cluj (60,2%) şi în Capitală (64,7%).
Ştirea iniţială: La simularea probei scrise la Limba şi literatura Română, pentru Evaluare Naţională 2018, elevii au primit două texte, pe baza cărora au avut de răspuns unor cerinţe şi de redactat o compunere şi o naraţiune.
Aceştia au primit, la primul subiect, un fragment din “Stejarul şi trestia”, un text de Gheorghe Sion. Au avut de identificat sinonime, rolul virgulei dintr-o secvenţă, modul de formare al cuvintelor, număr de litere şi sunete, idei principale şi secuntare şi înţelegere text.
De asemenea, au avut de redactat o compunere din minimum 150 de cuvinte în care să motiveze apartenenţa la specia literară “fabulă” a textului dat.
La subiectul al II-lea a fost un fragment după “Cartea junglei explicată. Fiarele sălbatice”, apărut în “Terra Magazin”, pe baza căruia au fost formulate mai multe cerinţe.
La proba de Matematică elevii au avut trei cerinţe principale, fiecare cu mai multe sub-puncte legate de geometrie sau de algebră.
Notele de la aceste evaluări nu se trec în catalog, obiectivele testării fiind familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor, cât şi de evaluare a cunoştiinţelor dobândite până în prezent. Acesta este şi motivul pentru care rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei şcoli prin discuţii între dascăl şi elev, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte.