Fenomenul meditaţiilor a luat amploare în România, mai ales în pandemie. Ce spune Ministrul Educaţiei despre această situaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În perioada pandemiei, acest fenomen a luat şi mai mult amploare, părinţii dorindu-şi să compenseze lipsurile acumulate din cauza şcolii online.

Peste 70% dintre elevii cu media peste 8 la Bacalaureat au făcut pregătire suplimentară. Fenomenul meditaţiilor suplimentare este recunoscut şi de către profesori, dar şi de către ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Ministrul a declarat că România nu este singurul stat în care elevii fac pregătire suplimentară.

Conform unui sondaj, meditaţiile pentru examene pot ridica nota chiar şi cu trei puncte.

În perioada pandemiei, acest fenomen a luat şi mai mult amploare, părinţii dorindu-şi să compenseze lipsurile acumulate din cauza şcolii online.

Pregătirea suplimentară a însemnat, însă, un efort financiar uriaş pentru unele familii.

Sorin Cîmpeanu, Ministrul Educaţiei a explicat că nu doar în România elevii apelează la meditaţii suplimentare pentru anumite examene. 

„Problema e de echitate. Principala problemă în învăţământul românesc e de asigurare a unui acces echitabil la aceste forme de pregătire, pentru că nu toată lumea şi-o permite. De aceea am susţinut programul orelor remediale, adică meditaţiile în şcoală. Este un program care trebuie continuat. Întrebarea e dacă profesorii au dreptul să facă meditaţii cu propriii elevi", a afirmat Sorin Câmpeanu, conform Digi24. 

Ministrul a dat ca exemplu situaţia din Franţa, unde copiii rămân la şcoală trei sau patru ore pentru pregătire suplimentară.

„În România, cine a apelat la orele remediale a avut o şansă în plus. Vom susţine un program de pregătire suplimentară în şcoală, care să fie echitabil. Niciun stat nu va putea şi nu va trebui să oprească un părinte care vrea să susţină propriul copil. Noi susţinem această pregătire cu meditaţii în şcoală", a afirmat ministrul.