De ce i-ar dezavantaja pe elevii francezi săraci eliminarea temelor
0Iniţiativa preşedintelui francez Francois Hollande, liderul socialist ales în mai 2012, de a elimina temele pentru acasă din învăţământul primar şi secundar, pe motiv că acestea le oferă un avantaj nedrept elevilor mai înstăriţi, a stârnit critici exact din rândul celor vizaţi de această măsură, relatează presa internaţională.
Planul lui Francois Hollande de a muta temele de acasă la şcoală, pentru a veni în sprijinul copiilor defavorizaţi, care nu au părinţi care să-i ajute, a atras critici tocmai din partea celor în ajutorul cărora trebuia să vină măsura: elevii cu o situaţie materială precară, relatează „Fox News“.
Nici experţii din educaţie nu sunt mulţumiţi, argumentul lor fiind că elevii din mediile sărace au nevoie de scopul pe care îl servesc temele pentru acasă.
„Cei mai săraci îşi doresc teme pentru că sunt conştienţi de importanţa şcolii şi de faptul că ea reprezintă singura şansă pentru a avea o viaţă mai bună“, a declarat Emmanuel Davidenkoff, editor şef pentru revista L`Etudiant, care tratează probleme din sistemul francez de educaţie.
Preşedintele francez consideră că temele pentru acasă favorizează familiile înstărite, deoarece acestea au mai mult timp pentru a se ocupa de copiii. Planul lui Hollande face parte dintr-o serie de reforme menite să transforme învăţământul primar şi secundar în unul mai agreabil pentru copii, în contextul în care ţara a rămas în urma altor naţiuni la capitole precum citit şi ştiinţă.
„Educaţia este o prioritate. Un program educaţional este, prin definiţie, un program social. Temele ar trebui făcute la şcoală, nu acasă“, a declarat Hollande în cadrul unui discurs ţinut în octombrie, la Universitatea Sorbona.
”Şcoală din Franţa este obositoare”
Studenţii francezi merg la şcoală patru zile pe săptămână, iar fiecare zi are un program încărcat. Şcoală din Franţa este obositoare, crede Peter Gumbel, autorul unei cărţi despre sistemul educaţional din Franţa.
„Este o presiune enormă şi lipseşte distracţia“, a spus Gumbel.
Mulţi experţi consideră că eliminarea temelor pentru acasă nu este o idee bună.
„E bine de ţinut minte că elevii ar trebui să aloce temelor câte 10 minute pentru pentru fiecare clasă. Astfel, un elev în clasa a VI-a ar trebui să facă teme pentru cel mult o oră în fiecare zi, iar un elev în clasa a XII-a ar trebui să aloce pentru teme aproximativ două ore”, este de părere psihologul Guy Winch.
Şi profesorul Harris Cooper, expert în dezvoltarea copiilor, a declarat pentru „Fox News“ că planul lui Hollande mai mult îi defavorizează pe copiii cu o stare materială mai puţin bună decât să-i ajute.
„Copiii săraci au puţine resurse educaţionale în afara şcolii, deci prin eliminarea temelor diferenţele dintre copiii săraci şi bogaţi nu s-ar echilibra, ci din contră, s-ar crea o diferenţă şi mai mare”, a explicat Cooper.