Zece milioane de persoane au fost expuse mesajelor electorale, sponsorizate de Rusia pe Facebook în 2016. Ce măsuri va lua compania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reţeaua de socializare „Facebook” declară că aproximativ 10 milioane de persoane au văzut reclama politică postată în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale americane din 2016 de persoane legate de Rusia. Reprezentanţii companiei au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare.

 „Facebook” a transmis luni peste trei mii de astfel de reclame comisiilor din Congres care investighează amestecul Rusiei în alegerile prezidenţiale. Majoritatea ating subiecte foarte controversate, de la drepturile comunităţii LGBT la imigranţi şi probleme rasiale.

Potrivit unuia din şefii companiei „Facebook”, majoritatea mesajelor erau plasate de firma din Rusia „Internet Research”, care a încălcat regulile „Facebook”, folosind conturi false. Campania a durat din 2015 până în 2017. În ianuarie, agenţiile de informaţii americane au ajuns la concluzia că Rusia a încercat activ să influenţeze alegerile prezidenţiale în favoarea lui Donald Trump şi împotriva contracandidatei democrate Hillary Clinton.

Reprezentanţii companiei Facebook au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare. Printre noile măsuri luate de compania americană se află angajarea în acest scop a peste 1.000 de persoane şi crearea unor criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate, informează AFP. 

 Respectându-şi angajamentul, compania a remis luni Congresului american conţinutul a aproximativ 3.000 de mesaje ("ads") publicate între 2015 şi 2017 şi finanţate de "o entitate rusă denumită Internet Research Agency", dintre care foarte multe, potrivit Facebook, "par să amplifice diviziunile sociale şi rasiale în Statele Unite", a precizat într-un comunicat Joel Kaplan, un reprezentant al firmei americane.

Prin finanţare, este posibil ca pe reţelele de socializare şi motoarele de căutare online să se ţintească anumite mesaje către un anumit public, graţie unor algoritmi creaţi în funcţie de profilul utilizatorilor. Autorităţile americane anchetează o posibilă ingerenţă rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.

"Furnizăm aceste conţinuturi Congresului pentru că vrem să ne achităm de responsabilitatea noastră de a-i ajuta pe anchetatori, pentru ca ei să înţeleagă mai bine ingerinţa rusă în sistemul politic american şi să explice aceste activităţi publicului", au transmis reprezentanţii Facebook.

Facebook a detaliat şi alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conţinuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conţinutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine şi "contextul în care (conţinutul) a fost finanţat şi (care este) publicul vizat".

Grupul american va angaja "peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conţinuturilor sponsorizate pe plan mondial şi va investi mai mult în tehnologia maşinilor capabile să înveţe, pentru a repera mai bine şi a suprima conţinuturile publicitare".

Facebook intenţionează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate. Pe lângă interdicţia aferentă "conţinuturilor şocante", "ameninţărilor directe" şi mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte şi conţinuturile sponsorizate care exprimă violenţa "într-o manieră mai subtilă".

Managerii acestei reţele de socializare doresc să ceară mai multe informaţii de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje "referitoare la alegerile naţionale americane". În mod concret, "publicitarii potenţiali vor trebui să confirme compania sau organizaţia pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere" un spaţiu publicitar.

"Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerinţă", au adăugat reprezentanţii Facebook, aflaţi în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter şi Google. 

Mai multe pentru tine:
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Serialul spectaculos de pe Netflix care domină topul în luna decembrie. Are actrițe de top, o poveste inedită și te ține lipit de televizor
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!