Studiu: Posturile TV afiliate lui Vlad Plahotniuc continuă să o promoveze pe Silvia Radu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comportamentul posturilor de televiziune în timpul campaniei electorale este mai bun decât în perioada preelectorală. Excepţie fac patru posturi TV: Prime, Publika, Canal 2 şi Canal 3, care continuă să facă vădit partizanat politic în favoarea unui concurent electoral. Arată raportul nr. II de monitorizare în perioada 11-14 mai, prezentat de către experţii Asociaţiei Comunitatea „WatchDog.MD”.

Într-o conferinţă de presă la IPN, expertul Valeriu Paşa a spus că au fost monitorizate buletine de ştiri difuzate în prime-time la zece cele mai urmărite posturi TV în ţară. 

Se constată faptul că, în principiu, majoritatea concurenţilor care au desfăşurat acţiuni electorale au fost prezenţi în ştiri, iar raportul dintre ştirile negative şi cele pozitive arată că sunt trei concurenţi electorali care s-au remarcat într-un fel sau altul la posturile TV. Este vorba despre candidatul Partidului Politic Platforma Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, candidatul Partidului Socialiştilor, Ion Ceban, şi candidatul independent Silvia Radu.

Potrivit lui Valeriu Paşa, în cazul lui Ion Ceban, numărul de ştiri pozitive este mai mare decât cel al ştirilor negative. Candidatul PSRM apare în context favorabil în special la postul de televiziune NTV. Într-un context vădit pozitiv este prezentată Silvia Radu, la posturile TV din grupul General Media Group: Prime, Publika, Canal 2 şi Canal 3. Diferită este situaţia lui Andrei Năstase, despre care au fost un număr mare de ştiri negative la aceleaşi posturi de televiziune.

Expertul a mai spus că majoritatea ştirilor difuzate de către televiziunile grupului GMG despre Silvia Radu au fost manipulatorii. Prin conţinutul transmis au indus o anumită opţiune electorală alegătorilor. Deşi au depus declaraţie cu privire la ne-reflectarea campaniei pentru alegerile locale, în fiecare zi aceste posturi TV încalcă declaraţia depusă, reflectând campania prin promovarea concurentului independent Silvia Radu.

Irina Sterpu, expert al Asociaţiei Comunitatea „WatchDog.MD”, a menţionat că au fost delimitate trei tipuri de comportament al televiziunilor în această perioadă. Posturi vădit partizane sunt cele care fac parte din General Media Group şi NTV. Parţial partizanat politic a făcut RTR, care a înregistrat o tendinţă de favorizare a Silviei Radu şi a Reghinei Apostolva, iar neutre au fost Jurnal TV, Moldova 1, TV8 şi Pro TV.

Experţii „WatchDog.MD” au sesizat CCA să sancţioneze televiziunile care au încălcat legislaţia.

Mai multe pentru tine:
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ciucu face bilanțul promisiunilor nerealizate de foștii primari ai Capitalei: „Rușinea e prea mare ca să promit cai verzi pe pereți”
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Oamenii din Aninoasa trăiesc de aproape 3 ani în containere: „Au zis maxim 3 luni”
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”