Publicitatea electorală în Moldova. Un minut la posturile naţionale va costa de 530 de ori mai mult decât la cele locale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru un minut de publicitate electorală, candidaţii la alegerile locale din 14 iunie trebuie să scoată din buzunar de la 150 de lei până la 4.000 de euro. Cele mai scumpe tarife le au posturile de televiziune cu acoperire naţională, pe când cele locale stabilesc un preţ mult mai mic.

Pentru publicitatea plasată la postul de televiziune Prime concurenţii electorali vor plăti 4000 de euro/minut, la Publika TV - 2500 de euro/minut şi câte 2000 de euro/minut la Canal 2 şi Canal 3.

Un minut de publicitate electorală la Pro TV Chişinău costă 600 de euro, iar la TV 7 - de la 9.100 de lei până la 11.600 de lei, în funcţie de ora difuzării. Postul public de televiziune Moldova 1 a fixat un tarif de 400 de euro pentru un minut de publicitate electorală, iar postul public regional de televiziune din Găgăuzia – 500 de lei/minut, transmite IPN.

La  Radio Moldova concurenţii electorali vor plăti 40 de euro pentru un minut, la Radio Noroc - între 36 şi 50 de euro, iar la Hit FM - între 60 şi 65 de euro. Radio Plai a stabilit pentru 30 de secunde de publicitate electorală un tarif între 8 şi 10 euro, iar Russkoe Radio - de la 11 până la 32 de euro. În Găgăuzia, la postul public de radio publicitatea costă 150 de lei/minut.

Toate ofertele radiodifuzorilor sunt făcute publice pe pagina Comisiei Electorale Centrale.