Primăria Chişinău trece la sistemul de gestionare electronică a documentelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilii afirmă că astfel procesul decizional va fi transparent şi va fi eliminată problema mitei.


Membrii companiei româneşti SIVECO, care implementează acest proiect la Primăria Chişinău, susţin că tranziţia la gestionarea documentelor pe hârtie în varianta electronică se va face treptat, timp de un an. „În acest mod va fi eliminată problema amenajării unor spaţii de depozitare pentru hârtiile care, în plus, au nevoie de întreţinere specială şi de persoane care să aibă grijă de stocarea lor", a declarat Costel Tudor, vicepreşedintele companiei SIVECO.


Toate informaţiile venite către municipalitate de pe diverse suporturi de comunicare (cereri, email) vor fi transferate către Serviciul de documentare, unde vor fi înregistrate şi vor primi un index. „Petiţiile cetăţenilor vor fi acceptate doar în format electronic. După înregistrarea documentului, acesta va fi distribuit automat în direcţiile din municipalitate. Acolo actele vor fi procesate, iar cetăţeanul va primi un răspsuns mai operativ", a spus specialistul român. „Accesând site-ul Primăriei, cetăţeanul va putea monitoriza parcursul de examinare al demersului său", a explicat primarul Dorin Chirtoacă avantajele noii proceduri.


Funcţionarii vor lucra eficient


Specialiştii de la SIVECO susţin că un angajat al Primăriei va avea nevoie de maxim 30 de secunde pentru a găsi un document în format electronic. Pe hârtie însă era nevoie de aproape 30 de minute. „Datorită noului sistem, funcţionarii vor lucra mult mai eficient", a menţionat edilul-şef. Primarul a mai adăugat că astfel se va schimba relaţia autorităţilor publice cu cetăţenii datorită faptului că actul decizional va fi transparent.
La acest sistem informaţional sunt racordate şi preturile, iar în viitor acesta va cuprinde toate direcţiile subordonate municipalităţii. Vladimir Şarban, pretorul sectorului Centru, a spus că noul sistem electronic trebuia implementat cu mult timp în urmă. „Această metodă va disciplina funcţionarii şi va face munca acestora mai eficientă. Aşa va dispărea şi problema mitei", a spus pretorul.


Proiect inovator


Proiectul „Managementul electronic al documentelor" este susţinut financiar de PNUD şi Soros Moldova. Compania SIVECO va asigura suportul tehnic timp de un an. PNUD a finanţat mai multe proiecte municipale, precum reforma instituţională, gestionarea resurselor funciare şi planul anticriză.

Mai multe pentru tine:
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători