Cricova, Purcari şi Bucuria sunt cele mai valoroase mărci neaoşe moldoveneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vinurile domină topul celor mai scumpe mărci moldoveneşti

Valoarea totală a celor mai scumpe 50 mărci moldoveneşti este de circa 158 de milioane de dolari, de două ori mai puţin decât Borsec, cel mai valoros brand românesc, şi de trei ori decât Nemirov, cel mai scump produs tipic ucrainean.

Brandul Cricova, estimat la 31 de milioane de dolari, este cel mai scump din Republica Moldova. Pe locul doi se situează Purcari, evaluat la 17 milioane de dolari, iar pe trei se regăseşte Bucuria, cu o valoare de 11,2 milioane de dolari. Aşa arată studiul realizat de firma de cercetare
MPP Consulting din Ucraina şi compania Feira Group din Moldova.

Printre primele zece mărci neaoaşe moldoveneşti se mai află Chişinău, Aroma, Buket Moldavii, Moldcell, Victoriabank, Moldova-Agroindbank şi Bostavan. Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din ţara noastră este de 105 milioane de dolari, potrivit studiului. Topul este dominat net de băuturi alcoolice, care deţin şase poziţiii din primele zece.

Topul, o oglindă a structurii economiei

Vlad Bercu, expert economic, susţine că topul reflectă în mare parte structura economiei moldoveneşti. „Nu constituie o surpriză faptul că topul este dominat de mărci de vinării, bănci, companii de telecomunicaţii sau reţele de supermarkete. Mă surprinde în schimb faptul că din top lipsesc mai multe mărci de produse industriale, care sunt reprezentative pentru ţara noastră, precum Ionel sau JLC", a declarat expertul.

„Top 50 Moldavian Brands" include 50 mărci autohtone. În clasament au intrat în special producători de vin, de sucuri, apă minerală, băuturi alcoolice tari, dar şi bănci, reţele de benzinării, cinematografe şi magazine de tehnică de uz casnic. Topul este încheiat de Aqua uniQa şi Nefis, valoarea cărora este de 450.000 şi, respectiv, 440.000 de dolari.

Potrivit autorilor, clasamentul a fost realizat în baza factorilor care afectează în mod semnificativ valoarea de piaţă a brandului, poziţia companiei în valoarea de piaţă a mărcii, precum şi parametrii de consum şi coeficientul ce caracterizează perspectivele de dezvoltare a companiei şi brandului. Valoarea totală a celor mai scumpe mărci moldoveneşti este de circa 158 de milioane de dolari, de două ori mai puţin decât Borsec, cel mai valoros brand românesc, şi de trei ori decât Nemirov, cel mai scump produs tipic ucrainean.

Mai multe pentru tine:
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent