Cricova, Purcari şi Bucuria sunt cele mai valoroase mărci neaoşe moldoveneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vinurile domină topul celor mai scumpe mărci moldoveneşti

Valoarea totală a celor mai scumpe 50 mărci moldoveneşti este de circa 158 de milioane de dolari, de două ori mai puţin decât Borsec, cel mai valoros brand românesc, şi de trei ori decât Nemirov, cel mai scump produs tipic ucrainean.

Brandul Cricova, estimat la 31 de milioane de dolari, este cel mai scump din Republica Moldova. Pe locul doi se situează Purcari, evaluat la 17 milioane de dolari, iar pe trei se regăseşte Bucuria, cu o valoare de 11,2 milioane de dolari. Aşa arată studiul realizat de firma de cercetare
MPP Consulting din Ucraina şi compania Feira Group din Moldova.

Printre primele zece mărci neaoaşe moldoveneşti se mai află Chişinău, Aroma, Buket Moldavii, Moldcell, Victoriabank, Moldova-Agroindbank şi Bostavan. Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din ţara noastră este de 105 milioane de dolari, potrivit studiului. Topul este dominat net de băuturi alcoolice, care deţin şase poziţiii din primele zece.

Topul, o oglindă a structurii economiei

Vlad Bercu, expert economic, susţine că topul reflectă în mare parte structura economiei moldoveneşti. „Nu constituie o surpriză faptul că topul este dominat de mărci de vinării, bănci, companii de telecomunicaţii sau reţele de supermarkete. Mă surprinde în schimb faptul că din top lipsesc mai multe mărci de produse industriale, care sunt reprezentative pentru ţara noastră, precum Ionel sau JLC", a declarat expertul.

„Top 50 Moldavian Brands" include 50 mărci autohtone. În clasament au intrat în special producători de vin, de sucuri, apă minerală, băuturi alcoolice tari, dar şi bănci, reţele de benzinării, cinematografe şi magazine de tehnică de uz casnic. Topul este încheiat de Aqua uniQa şi Nefis, valoarea cărora este de 450.000 şi, respectiv, 440.000 de dolari.

Potrivit autorilor, clasamentul a fost realizat în baza factorilor care afectează în mod semnificativ valoarea de piaţă a brandului, poziţia companiei în valoarea de piaţă a mărcii, precum şi parametrii de consum şi coeficientul ce caracterizează perspectivele de dezvoltare a companiei şi brandului. Valoarea totală a celor mai scumpe mărci moldoveneşti este de circa 158 de milioane de dolari, de două ori mai puţin decât Borsec, cel mai valoros brand românesc, şi de trei ori decât Nemirov, cel mai scump produs tipic ucrainean.

Mai multe pentru tine:
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei
Care au fost ultimele cuvinte ale celebrului criminal în serie, Ion Râmaru. „Vampirul din Bucureşti” i-a uimit pe cei care l-au executat
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Cele mai frumoase imagini de la parada de 1 Decembrie din București. Nicușor Dan, baie de mulțime la finalul ceremoniilor
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Scene ireale la malul mării de 1 Decembrie! Un copil curajos, de doar șase ani, a intrat în apa mării de Ziua Națională: „Foarte rece, dar am suportat"
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Ghidul complet al iernii pe pârtie: cele mai bune haine și accesorii pentru întreaga familie ca să vă bucurați de schi și săniuș fără griji