Compania unui miliardar rus ne va reabilita drumurile pe banii americanilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările de reparaţie pe unul dintre drumurile naţionale. Foto de Tudor Iovu

Compania austriacă Strabag AG, la care oligarhul rus Oleg Deripaska deţine circa 25% din capital urmează să reabiliteze o porţiune de 48,1 kilometri a traseului Sărăteni - Soroca. Contractul în valoare de 43,2 milioane de dolari va fi finanţat de Fondul Provocările Mileniului.

Fondul Provocările Mileniului Moldova (FPM Moldova) a semnat astăzi patru contracte în valoare totală de circa 92,7 milioane de dolari care prevăd reabilitarea în următorii doi ani a drumului de 93 de kilometri Sărăteni - Soroca, inclus în Programul Compact al Corporației Provocările Mileniului.

Turcii şi austriecii au câştigat contractele

Două contracte, în valoare de circa 49,4 milioane de dolari, au fost semnate cu consorțiul de companii turcești ONUR și SUMMA, care va reabilita 44,9 de kilometri, începînd de la intersecția Sărăteni până la intrarea în oraşul Ghindeşti, și va construi intersecția denivelată Sărăteni.

Alte două contracte, în valoare de 43,2 milioane de dolari, au fost semnate cu compania austriacă Strabag AG. Compania va reabilita 48,1 de kilometri de la intrarea în Ghindeşti până la intersecția Drochia (intersecţia drumului R7 cu R9).

Doi ani pentru a finaliza lucrările

Valentina Badrajan, directorul executiv al FPM Moldova, a precizat că după semnarea contractelor, companiile de construcție urmează în decurs de două luni să mobilizeze echipele, utilajul și tehnica, necesare pentru demararea lucrărilor de reabilitare. Durata de executare a lucrărilor specificate în contracte este de 24 de luni, plus 12 luni pentru perioada de notificare a defecțiunilor.

Contractele semnate prevăd reconstrucția integrală a sistemului rutier, corectarea traseului, îmbunătățirea și reamenajarea intersecțiilor cu drumurile naționale şi locale. De asemenea, vor fi amenajate stații de așteptare și treceri pietonale, va fi iluminat traseul prin 13 localități tranzitate, vor fi construite drumuri locale care facilitează accesul de la traseul reabilitat spre instituțiile de menire socială (școli, grădinițe, spitale, altele) etc.

Doar 14 kilometri de şosea reabilitaţi timp de trei ani

Mai multe pentru tine:
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Dezastrul care se profilează pentru România dinspre Franța. „Orice ar face Macron și oricum s-ar opune, nu ar exista soluții”
„Plătesc milioane la stat, dar pentru copilul meu nu mai sunt fonduri”. Povestea reală care a revoltat o țară întreagă
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Neliniște la palat! Ce crede familia regală britanică despre apariția lui Meghan Markle la Săptămâna Modei de la Paris
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii