Trucurile site-urilor de vânzări online pentru a vă împinge să cumpăraţi impulsiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cât de departe sunt dispuşi vânzători online să meargă pentru a te determina să cumperi? Potrivit unui nou studiu, destul de departe.

Lumea comerţului electronic a pus la punct metode bine documentate pentru a încuraja oamenii să cumpere impulsiv. Un studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Michigan, Statele Unite, şi citat de slate.fr, s-a axat pe analiza celor mai importante 200 de site-uri şi platformelor de vânzări online din America. Echipa de cercetare a intervievat, de asemenea, o serie de consumatori pentru a înţelege mecanismele care promovează cumpărarea impulsivă.

Cercetătorii au constatat că toate aceste site-uri conţin o medie de 19 funcţii sau pârghii care favorizează achiziţiile impulsive, de la banalele reduceri de preţ , evaluarea produsului sau afişare interactivă care permite, de exemplu, rotirea imaginilor produselor. 

În partea de sus a clasamentului, se află, deloc surprinzător, gigantul Amazon, care deţine mai mult de treizeci de instrumente care îl determină pe cumpărător să achiziţioneze produse fără a judeca prea mult.

Capcane pentru utilizatorii de Internet

Dintre cele 200 de magazine online care au fost examinate, 192 au apelat la ceea ce oamenii de ştiinţă au numit "influenţa socială", adică instrumente care permit recomandări ale produselor achiziţionate de alţii. Mai mult, 69% dintre site-urile analizate exercită presiuni asupra cumpărătorilor folosind numărătoare inversă, avertismente privind cantităţile disponibile în stoc (67%) sau oferte exclusive, care se bazează pe lipsa anumitor produse.

 „Dacă un site web spune că mai are doar un produs în stoc , sau o pereche de pantofi este căutată şi alţi doisprezece posibili cumpărători se uită în acel moment pe site la el, consumatorii nu au cum să ştie dacă este adevărat sau nu. 

Oamenii nu doresc să rateze oferta şi sunt împinşi să cumpere produse pe care nu sunt siguri că le doresc, de teamă că articolul nu va mai fi disponibil din nou “, spune coautorul studiului, Sarita Schoenebeck, profesor asociat la Universitatea din Michigan.

Echipa de cercetare a constatat că articolele cele mai frecvente achiziţionate impulsiv de către respondenţi au fost cele de îmbrăcăminte, articole de uz casnic, articole pentru copii, cosmetice, electronice şi încălţăminte.

Mai multe pentru tine:
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Coșmarul trăit de două fete care au rămas captive într-un camion frigorific, după ce fratele lor a făcut un accident pe o autostradă din SUA
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Zelenski va avea o întâlnire cu Donald Trump la Adunarea Generală a ONU
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”