Trucurile site-urilor de vânzări online pentru a vă împinge să cumpăraţi impulsiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cât de departe sunt dispuşi vânzători online să meargă pentru a te determina să cumperi? Potrivit unui nou studiu, destul de departe.

Lumea comerţului electronic a pus la punct metode bine documentate pentru a încuraja oamenii să cumpere impulsiv. Un studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Michigan, Statele Unite, şi citat de slate.fr, s-a axat pe analiza celor mai importante 200 de site-uri şi platformelor de vânzări online din America. Echipa de cercetare a intervievat, de asemenea, o serie de consumatori pentru a înţelege mecanismele care promovează cumpărarea impulsivă.

Cercetătorii au constatat că toate aceste site-uri conţin o medie de 19 funcţii sau pârghii care favorizează achiziţiile impulsive, de la banalele reduceri de preţ , evaluarea produsului sau afişare interactivă care permite, de exemplu, rotirea imaginilor produselor. 

În partea de sus a clasamentului, se află, deloc surprinzător, gigantul Amazon, care deţine mai mult de treizeci de instrumente care îl determină pe cumpărător să achiziţioneze produse fără a judeca prea mult.

Capcane pentru utilizatorii de Internet

Dintre cele 200 de magazine online care au fost examinate, 192 au apelat la ceea ce oamenii de ştiinţă au numit "influenţa socială", adică instrumente care permit recomandări ale produselor achiziţionate de alţii. Mai mult, 69% dintre site-urile analizate exercită presiuni asupra cumpărătorilor folosind numărătoare inversă, avertismente privind cantităţile disponibile în stoc (67%) sau oferte exclusive, care se bazează pe lipsa anumitor produse.

 „Dacă un site web spune că mai are doar un produs în stoc , sau o pereche de pantofi este căutată şi alţi doisprezece posibili cumpărători se uită în acel moment pe site la el, consumatorii nu au cum să ştie dacă este adevărat sau nu. 

Oamenii nu doresc să rateze oferta şi sunt împinşi să cumpere produse pe care nu sunt siguri că le doresc, de teamă că articolul nu va mai fi disponibil din nou “, spune coautorul studiului, Sarita Schoenebeck, profesor asociat la Universitatea din Michigan.

Echipa de cercetare a constatat că articolele cele mai frecvente achiziţionate impulsiv de către respondenţi au fost cele de îmbrăcăminte, articole de uz casnic, articole pentru copii, cosmetice, electronice şi încălţăminte.

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
În timp ce Katy Perry e îndrăgostită lulea de Justin Trudeau, Orlando Bloom nu mai acceptă să aibă orice iubită
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”