China acuză brandul de lux Dior de rasism. Reclama care a generat controverse FOTO

0
Publicat:

Internauții chinezi par să fi devenit din ce în ce mai sensibili în privința felului în care este reprezentat poporul lor. Astfel că, o reclamă a brandului de lux Dior a ajuns să genereze controverse pe rețelele de socializare. Oamenii au acuzat „discriminare rasială”.

Brandul Dior, acuzat de rasism, în China FOTO Instagram

Casa de modă franceză a postat, la începutul acestei săptămâni, pe contul său oficial de Instagram, o fotografie care a fost dată jos la scurt timp. Imaginea care a stârnit controverse avea scopul de a promova noua colecție de machiaj Dior.

Pentru chinezi, reclama a fost una cât se poate de negativă. Poza, care a fost ulterior repostată pe platformele de socializare din China, a declanșat un val de critici. Pe Weibo, aceasta s-a remarcat după hashtag-ul viral „Reclamă la machiaj Dior acuzată de discriminare împotriva asiaticilor”, scrie BBC News.

„Canalizează-ți înverșunarea de felină”

Fotografia, apărută în urmă cu câteva zile, ilustra un model asiatic care își ridica în mod sugestiv coada ochiului. „Canalizează-ți înverșunarea de felină” era textul ce o însoțea.

Reclama Dior ce a stârnit controverse FOTO Weibo

Comentarii înverșunate au inundat rapid contul de Instagram al casei de modă.

Este discriminare rasială”, scria într-un comentariu ce obținuse numeroase aprecieri.

„Încercați să faci bani și să fiți rasiști în același timp?” a întrebat un alt utilizator chinez.

Ziarul de stat Global Times a publicat un editorial în care a cerut brandului să-și ceară scuze.

Fac mișto de aspectul asiaticilor, în special a celor din Asia de Est. Sperăm ca Dior să poată face față greșelilor sale, să își ceară scuze sincere, prin care să răspundă societății asiatice și să facă declarații clare despre cum vor preveni apariția unor probleme similare, în viitor”, a transmis publicația.

Totodată, jurnaliștii BBC au cerut un răspuns, însă reprezentanții Dior nu a dorit să niciun comentariu public.

Unii internauți le-au cerut, de asemenea, celebrităților chineze care lucrează pentru Dior să pună capăt asocierii lor cu brandul. Totuși, au existat și oameni de părere că reacția este una exagerată.

Doar o persoană extrem de neîncrezătoare nu va putea accepta niciun nivel de umor”, a scris un utilizator Weibo.

Cei care cumpără Dior nu au crezut niciodată că insultă China. Cei care nu cumpără sunt preocupați de asta”, a spus un altul.

Nu este primul astfel de caz

Nu este prima dată când Dior este în mijlocul unui scandal în China, una dintre cele mai 

Poza unui fotograf chinez pentru brand a stârnit indignare în 2021, după ce unii internauți au spus că a perpetuat stereotipurile occidentale ale fețelor asiatice. Fotograful și-a cerut ulterior scuze, iar reprezentanții Dior au transmis că „respectă sentimentele poporului chinez”.

În 2022, Dior a fost acuzat că și-a „însușit cultural” un design tradițional chinezesc pentru una dintre fustele sale.

În același timp, o marcă de gustări chinezească a fost acuzată anterior de rasism pentru că a folosit un model cu ochi îngusti în reclamele sale.