UE vrea mai puţine ore de lucru pentru piloţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei a propus recent reguli pentru limitele privind timpul de zbor al piloţilor, pentru păstrarea siguranţei în aer. Comisia pentru transport din Parlamentul European a consultat reprezentanţi ai piloţilor, companiilor aeriene şi autorităţilor aviatice cu privire la oboseala piloţilor, noile reguli şi siguranţa pasagerilor.

În octombrie 2012, Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei propunea în premieră schimbări la regulile actuale ale UE privind limitările timpului de zbor şi de serviciu. Agenţia recomandă reducerea timpului de serviciu pe timp de noapte la 11 ore - de la 11 ore şi 45 de minute. Cu toate acestea, piloţii doresc o limită de 10 ore.

Jon Horne, din cadrul European Cockpit Association, a criticat propunerea Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei, spunând că aceasta ignoră opiniile ştiinţifice, este prea complexă şi armonizarea este prea strictă.

Propunerea ar cere unei echipe de zbor să aterizeze după o zi de lucru de până la 22 de ore (ce includ zborul propriu-zis, pregătirile şi timpul de standby), a arătat Horne, cerând o limită de 18 ore.

Jean-Marc Cluzeau, de la Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei a insistat în favoarea propunerii. „Concluzia noastră a fost că limita de 11 ore pentru timpul de serviciu noaptea plus odihnă adiţională în caz de decalaj orar, plecare timpurie şi sosire târzie, plus timp de odihnă adiţional săptămânal şi implementarea principiilor de gestionare a riscurilor legate de oboseală este la fel de sigură ca limita duratei de zbor de 10 ore“, a spus Cluzeau.

„Pe baza acestei propuneri, Europa va continua să aibă reguli din cele mai stricte la nivel mondial, chiar mai stricte decât regulile naţionale din multe state europene“, a spus domnul Vincent De Vroey, de la Asociaţia Companiilor de Zbor Europene.

„Am prefera un text care să fie mai mult sau mai puţin acceptabil pentru toată lumea“, a spus Saïd El Khadraoui (Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor şi Democraţilor din Parlamentul European, Belgia).

„Sper că în propunerea sa, Comisia Europeană nu va pune profitul companiilor, care doresc reducerea costurilor personalului, înaintea siguranţei pasagerilor“, a arătat Georges Bach (Luxembourg), de la Grupul Partidului Popular European (Creştin Democrat).

Mai multe pentru tine:
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cum s-a născut mândria agriculturii socialiste românești. Utilajul de legendă pentru care tovarășii s-au dat de ceasul morții să „fure” modele din Occident
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Legenda Grasei de Cotnari: Vița nobilă a Moldovei, un dar de la Matia Corvinul
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Hemoragie post-partum tratată în Germania. „Fiecare minut pierdut scade dramatic șansa la viață”