Scandalul maionezei. Mai multe funcţionare din Georgia au apărut în reclama unui produs rusesc, crezând că e din Ucraina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un scandal legat de o campanie publicitară pentru maioneză, în care apar angajatele serviciilor de presa ale unor instituţii de stat, s-a declanşat în Georgia. Produsul la care acestea au făcut reclamă s-a adeverit a fi rusesc şi nu din Ucraina, aşa cum ar fi crezut protagonistele.

Site-ul reviste georgiene City a publicat o poză publicitară pentru maioneza rusească „Sloboda”, în care apar patru femei. Trei dintre acestea sunt şefe ale serviciilor de presă la Tbilisi: Eka Mishveladze, la Preşedinţie, Nino Tolordava, la Ministerul Apărării, şi Hatia Moistsrapishvili, la FISC, relatează Netgazeti.ge, preluat de Esquire.ru.

Fotografia a provocat reacţii indignate din partea cititorilor, care au remarcat că funcţionarele fac reclamă ruşilor în timp ce în Georgia a fost instituit un boicot tacit la produsele din Rusia.

Acestea au declarat, însă, că nu ar fi ştiut din ce ţară este maioneza. Secretarul de presă de la Ministerul Apărării, Nino Tolordava, spune că:

„Pentru mine asta este o mare problemă, eu n-am ştiut că este vorba despre o companie rusească – am crezut că e maioneza este ucraineană. Mai mult, eu n-am ştiu că e o reclamă. Am fost surprinsă când am venit la sesiunea foto şi mi-am dat seama că trebuie să fac publicitate”.

Ea a adăugat că nu cumpără în niciun caz produse ruseşti.

Eka Mishveladze şi Hatia Moistsrapishvili au declarat, la fel, că ar fi crezut că maioneza este ucraineană.

Redactorul revistei City, Eki Khomeria, afirmă însă că funcţionare au fost avertizate din timp că vor face publicitate, dar, în urma avalanşei de reacţii critice, fotografia a fost eliminată de pe site, dar şi de pe reţelele de socializare, notează radiochişinau.md

Boicotul tacit asupra produselor de origine rusească a fost instituit după invazia Moscovei în Georgia, în 2008. Pe lângă asta, Georgia sprijină Ucraina în conflictul declanşat de Rusia după anexarea Crimeii.