Ibericii atentează la joburi de români

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marian Vânătoru a fost angajat de şase luni la firma care construieşte linia de tramvai

Mii de locuitori din Zaragoza încearcă să stopeze construirea unei reţele de transport, la care lucrează şi compatrioţi ai noştri. Protestatarii din Zaragoza vor ca autorităţile să oprească lucrările la o linie de tramvai, după ce au aflat că finanţarea acesteia se va recupera din banii lor.

Proiectul controversat are trei segmente: două linii de tramvai la suprafaţă, care traversează oraşul, şi una subterană, de tip metrou. O parte din investiţie va fi recuperată de la locuitorii oraşului, sub formă de impozite.

Locuitorii s-au revoltat în momentul în care au aflat că, pentru a finanţa acest proiect, fiecare familie va plăti taxe suplimentare în valoare de 2.000 de euro, în următorii şase ani. Cu toate acestea, autorităţile locale au decis să demareze lucrările.

Noi locuri de muncă

Indiferent de decizia finală care va fi luată, românii care lucrează pe şantier sunt mulţumiţi. „Şantierul a produs reacţii vehemente în rândul locuitorilor din oraş, dar a generat 170 de noi locuri de muncă", spune Marin Vânătoru (46 de ani), originar din Teleorman, care lucrează pe şantier.

„Este criză şi 2.000 de euro, cât se va recupera din taxe, reprezintă o sumă mare. Mie însă, proiectul mi-a adus avantaje: un loc de muncă sigur, un salariu bun şi ore suplimentare bine plătite, concediu, asigurare de sănătate", spune Marin, care are un salariu de 1.500 de euro lunar.

Alin Bodiu (29 de ani), originar din Bistriţa, lucrează pe acelaşi şantier de la Zaragoza, unde este şofer pe un camion de 40 de tone. „Sper să nu se oprească lucrările.

Şantierul înseamnă un loc de muncă stabil pentru o perioadă de şase ani, iar acest lucru mă bucură, pentru că eu şi soţia mea Ioana de 21, de ani, aşteptăm un copil", spune Alin. El câştigă un salariu de 2.400 de euro pe lună. Există însă şi români nemulţumiţi de demararea proiectului, printre cei care nu lucrează pe şantier.

„Poate că nu toată lumea va circula cu tramvaiul, aşa că de ce să plătim 2.000 de euro? Şi oricum, pe criza asta, nu de tramvai aveam noi nevoie la Zaragoza, sunt atâtea autobuze", spune Emil Artimon (34 de ani), originar din Reşiţa.

Mai multe pentru tine:
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Bărbat din București, păcălit de iubit: a contractat două credite în valoare totală de 100.000 de lei pe numele lui
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
Leonard Doroftei le-a aplicat o directă în bărbie celor care îl acuză că s-a vândut Armatei. Fostul campion mondial și-a motivat alegerea
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Prințesa Rajwa a dus moda din Iordania la Palatul Elysée din Paris! Întâlnire istorică cu Brigitte și Emmanuel Macron
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda