Studiu surprinzător: mai bine de o treime din români plătesc pentru filme pe net

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste o treime dintre români plătesc pentru conţinut educaţional, pe măsură ce creşte cererea pentru conţinut de calitate. Tehnologia ne oferă mai multe experienţe, iar pe măsură ce numărul dispozitivelor dintr-o gospodărie creşte la 19, cu unul în plus faţă de 2014, drumul spre casele smart pare mai scurt ca niciodată.

Investiţia românilor în conţinut educaţional creşte pe măsură ce timpul alocat jocurilor pe mobil scade

49% dintre respondenţi accesează conţinut educaţional cel puţin o dată pe săptămână, faţă de 47% câţi utilizează aplicaţii de gaming şi divertisment, iar 34% dintre gospodării au plătit în ultima lună accesul la conţinut educaţional, comparativ cu 28% câte au plătit pentru jocuri sau aplicaţii de divertisment.

Tehnologia le permite românilor să îşi extindă domeniile de interes la capitolul educaţie. Gospodăriile cheltuiesc lunar mai mult pe materiale educaţionale (10,58 euro) decât pe jocuri pe telefon (8,48 euro) şi materiale de divertisment, precum cărţi (9,71 euro), filme (7,81 euro) şi muzică (7,14 euro). Într-o zi obişnuită, 27% dintre românii care încă studiază îşi petrec cel puţin o oră consumând conţinut educaţional.

Culturalizare on demand

36% dintre gospodăriile din România au plătit pentru streaming de filme şi emisiuni TV în ultima lună, faţă de 24% dintre gospodăriile din Europa. 87% dintre români folosesc telefonul mobil sau tableta pentru a-şi accesa conturile de social media, faţă de 75% dintre europeni

În ultimele 12 luni s-a înregistrat o creştere semnificativă a consumatorilor care utilizează tehnologii mobile 4G, dar şi a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente şi tablete. Această creştere vine cu beneficii precum îmbogăţirea cunoştinţelor, învăţarea unor noi abilităţi, posibilitatea de explorare a artei şi descoperirea altor culturi – de toate acestea ne putem bucura chiar din propriile noastre case.

De la informaţiile relevante şi inspiraţionale din TED Talks, la cursurile de limbi străine online şi videoclipuri YouTube cu sfaturi practice, gospodăriile din întreaga Românie sunt tot mai mult în căutare de informaţii online, pentru a-şi satisface setea de cunoaştere şi de a descoperi lucruri noi. Mai mult de trei sferturi (83%) dintre români vizionează conţinut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video în mod regulat, faţă de 54% dintre europeni.

Întoarcerea la TV – vizionarea zilnică a crescut cu o jumătate de oră

Românii petrec mai mult timp în faţa televizorului – 3 ore şi 38 de minute, pe când europenii petrec 3 ore şi 7 minute. Mai mult timp este petrecut în faţa televizorului (3 ore şi 38 minute) decât folosind laptop-uri (3 ore şi 28 minute), iar 69% dintre români descarcă regulat conţinut video, precum emisiuni TV, filme sau la clipuri. Unul din trei oameni (35%) foloseşte telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptop-ul pentru a viziona programe TV când nu sunt acasă