Studiu: 83% dintre români, deranjaţi de stereotipurile din reclamele online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reclame online. FOTO Shutterstock

Peste 80% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani din mediul online susţin că sunt deranjaţi de reclamele online care reflectă stereotipuri, cum ar fi cele de gen, ca femeile în bucătărie sau bărbaţii care conduc maşini puternice.

Concluziile au fost trase în urma unui studiu realizat de Zitec, companie care activează pe piaţa de IT & digital marketing din România, şi agenţia de cercetare Ipsos, prin instrumentul automat şi DIY de cercetare Ipsos.Digital, pentru evaluarea modului în care consumatorii români interacţionează cu brandurile şi campaniile de publicitate din mediul online. 

Potrivit studiului, realizat la nivel naţional în prima jumătate a anului 2022, pe un eşantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, peste 68% dintre respondenţi afirmă că au observat prezenţa stereotipurilor în campaniile de promovare online, în timp ce 83% dintre aceştia s-au declarat deranjaţi de ele.

Cele mai apreciate tipuri de reclame în ultima perioadă de către români au fost cele cu conţinut amuzant, care îi ajută să se deconecteze, în proporţie de 63%, urmate de cele care prezintă direct specificaţiile sau caracteristicile unui produs (56%), cele care promovează valori sau îndeamnă la acţiune (52%) şi reclamele cu conţinut emoţionant care vorbesc despre realitatea cotidiană (43%). De altfel, circa 73% dintre participanţii la studiu consideră reclamele pe care le urmăresc online ca fiind relevante pentru ei.

La polul opus, cele mai puţin apreciate reclame au fost cele care promovează o agendă politică (57%), reclamele complexe care sunt greu de înţeles (42%), cele care nu au acţiune şi doar prezintă un produs sau o ofertă (39%), sau în care brandurile îşi prezintă valorile, dar nu şi faptele (37%).

Potrivit studiului Zitec, peste 62% dintre respondenţi aleg să susţină un brand dacă valorile promovate de acesta rezonează cu ale lor, precum sustenabilitate, promovarea anumitor cauze sau transmiterea unor mesaje cu impact social puternic. În acelaşi timp, 54% dintre participanţii la studiu au afirmat că au renunţat să cumpere produsele sau serviciile unui brand pentru că nu erau de acord cu valorile sau acţiunile acestuia.

Totodată, 61% dintre respondenţi declară că sunt atraşi de o reclamă din partea unui brand de care nu au auzit, dar care prezintă un produs de care sunt interesaţi. De asemenea, jumătate dintre aceştia au afirmat că motivul care îi determină să se aboneze la newsletter-ele companiilor sunt reducerile sau beneficiile pe care le primesc în urma acestei acţiuni.

În ceea ce priveşte tipul de conţinut consumat cel mai des în mediul online, aproape 60% dintre participanţi preferă conţinutul video şi imaginile, în timp ce numai 26% sunt interesaţi de cel audio.

Şi componenta de influencers marketing s-a dovedit eficientă în cazul brandurilor care se adresează consumatorilor români. Mai bine de jumătate dintre participanţii la studiu au declarat că au achiziţionat un produs după ce l-au văzut promovat de către un influencer, iar 25% au căutat mai multe informaţii despre acel produs sau brand. De asemenea, 81% dintre respondenţi au descoperit un brand sau o companie după ce le-au văzut promovate de către un influencer.

Referitor la intenţia de cumpărare online a românilor anul acesta, potrivit cercetării Zitec şi Ipsos, circa 52% dintre respondenţi estimează că vor face anul acesta la fel de multe cumpărături online precum în 2021, iar 30% îşi propun să facă mai multe achiziţii online comparativ cu anul precedent. De cealaltă parte, doar 16% dintre participanţi estimează că vor face mai puţine cumpărături online în 2022.

Mai multe pentru tine:
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Cum a devenit steagul piraților din lumea manga simbolul protestelor Generației Z
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Cât costă un sejur la munte în vacanța de toamnă. Ce includ ofertele și care sunt stațiunile din România pe care le preferă turiștii
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile