Noua problemă a Facebook: oamenii publică mai puţine detalii personale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rata cu care oamenii publică pe Facebook a scăzut cu aproape 6% între 2014 şi 2015. De asemenea, oamenii sunt mai conservatori în ceea ce priveşte informaţiile personale.

Deşi aproximativ 1,4 miliarde de oameni utilizează activ Facebook, ei nu mai împărtăşesc momentele importante din viaţa lor cu prietenii virtuali. Ceea ce, desigur, nu implică o scădere a popularităţii reţelei, ci doar a tipului de conţinut care i-ar face pe utilizatori să interacţioneze. Astfel, în perioada iunie 2014 şi iunie 2015, au fost înregistrate cu 5,5% mai puţine mesaje publicate, iar cele care conţin gânduri, acţiuni ale utilizatorilor sau informaţii despre locul de muncă ori activităţile din timpul liber au scăzut cu 21%.

„Facebook a început ca o modalitate prin care oamenii pot împărtăşi momente personale din viaţa lor, precum logodne sau poze cu bebeluşi. Însă reţeaua socială se confruntă cu o problemă: oamenii publică din ce în ce mai puţin”, scrie The Information. Totuşi, Facebook are deja o echipă care se ocupă de rezolvarea problemei.

Unul dintre motivele pentru care Facebook înregistrează această scădere este creşterea popularităţii aplicaţiilor de mesagerie instant, cum ar fi Snapchat sau WhatsApp. De aceea, se pare că Facebook a încercat să găsească soluţii, precum să amintească ce făceai în urmă cu câţiva ani, cu cine erai la momentul respectiv sau unde te regăseai. De asemenea, încearcă să uşureze accesarea reţelei de către utilizatorii nevăzători prin descrierea pozelor publicate de către prietenii acestora şi nu doar lecturarea numelor persoanelor care au trimis un mesaj sau mesajul în sine.

Oversharing-ul strică impresia despre viaţă şi a altora

Cu privire la scăderea mesajelor din mediul Facebook, „The New York Times“ argumentează că oamenii ar trebui să împărtăşească ce se întâmplă în viaţa lor conjugală pentru a nu crea o falsă impresie pozitivă despre căsătorie prietenilor lor necăsătoriţi. Spre exemplu, peste 75% din utilizatori recunosc că publică fotografii care să arate că viaţa lor este mult mai interesantă decât în realitate. De asemenea, trei sferturi dintre aceştia îi judecă pe cei din jur strict pe baza profilului de Facebook, iar unii admit chiar că se fotografiază cu obiecte împrumutate pe care şi le atribuie doar pentru a obţine mai multe aprecieri. Concluziile aparţin unui studiu care a demonstrat, totodată, şi că jumătate dintre persoanele care publică pe aceste reţele adaugă poze cu intenţia de a stârni invidia prietenilor şi a familiei.

Totuşi, Facebook nu recunoaşte că întâmpină o problemă cu privire la scăderea numărului postărilor în rândul utilizatorilor reţelei sociale şi a transmis că oamenii continuă să distribuie foarte multe lucruri, de la mesaje la videoclipuri şi poze. „În septembrie 2015, luna în care Facebook a atins un record istoric, un miliard de oameni conectaţi la reţea într-o singură zi, a depăşit în România pragul de opt milioane de utilizatori, ceea ce ne arată că nu are niciun motiv să se oprească şi că este în plină formă. Deşi aud voci spunând că în curând vom fi martorii decăderii imperiului albastru, eu sunt din ce în ce mai convins că mărirea sa e încă la început”, scrie bloggerul Cristian Manafu.

Aşadar, reţelele de mesagerie instant, se poate spune, au „distras“ atenţia de la reţeaua socială Facebook. Totuşi, compania le are deja pe cele mai populare două produse în portofoliu: Messenger şi WhatsApp cu aproape două miliarde de utilizatori în total. Problema poate fi cu sustenabilitatea pe termen lung a reţelei Facebook, deşi compania neagă că are această problemă, declarând că nu există diferenţe negative în ceea ce priveşte modul în care oamenii publică. Totodată, se prea poate ca obiceiurile oamenilor să se fi schimbat odată cu accesul la tot mai multe platforme sociale şi de comunicare – Snapchat, Tinder, WhatsApp, iMessage, Instagram etc.Noua mare problemă a Facebook: oamenii publică mai puţine informaţii personale

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>