Instagram vrea să ascundă numărul de like-uri al unei postări. Care pot fi efectele pozitive şi pe cine poate afecta acest lucru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO via Pexels

Compania deţinută de Facebook a anunţat că deja realizează un test în această prvinţă pentru utilizatorii din Canada, care va începe în această săptămână.

”Testăm acest lucru deoarece ne dorim ca urmăritorii tăi să se concentreze pe fotografiile şi videoclipurile pe care le transmiţi, nu la câte like-uri au” a spus un reprezentant al Instagram, citat de CNN.

Urmăritorii unei persoane nu vor putea vedea numărul total de like-uri al unei postări, această opţiune fiind vizibilă doar celui care a realizat postarea.

Testul din Canada va fi o bună oportunitate pentru a vedea reacţiile utilizatorilor, care sunt aşteptate să varieze, de la furie la uşurare.

O presiune socială redusă

Like-urile sunt un factor determinant al popularităţii unei persoane, o formă de validare din partea celorlalţi. Diferite studii au arătat că Instagram este cea mai toxică reţea socială în ceea ce priveşte sănătatea mentală a tinerilor.

Puterea like-urilor vine din caracteristica lor de a oferi feedback imediat şi sentimentul de validare din partea celorlalţi. Presiunea socială pe care reţelele de socializare precum Instagram o creează este extrem de puternică şi poate afecta într-o mare măsură anumite grupuri de persoane care au o încredere de sine scăzută, mai ales dacă numărul de like-uri primite de acest tip de persoane este redus.

”Pentru adolescenţi, acest lucru ar fi foarte bun deoarece nu ar mai evidenţia diferenţa de popularitate dintre ei şi ceilalţi copii. Însă vor putea în continuare să vadă like-urile pe care le primesc, astfel încât problema nu va fi rezolvată în întregime” spune Randi Priluck, profesor de marketing în cadrul Pace University din New York.

Cine poate suferi fără like-uri

Există însă un anumit sector care ar putea suferi dacă îi sunt ”luate” like-urile. Persoanele cunoscute ca ”influenceri”, care câştigă bani cu ajutorul platformelor sociale, realizează anumite înţelegeri cu brand-uri pe baza like-urilor pe care le primesc. Astfel, dispariţia acestora ar putea duce la o creştere a importanţei pe care o au alte metode de interacţiune cu urmăritorii, precum comentariile.

”Pe termen lung, industria va găsi o modalitate de a se descurca fără like-uri. Atenţia se va muta pe alte tipuri de măsurători”, a declarat Kamiu Lee, CEO al unei platforme de marketing pentru influenceri.  

Mişcarea ar putea fi urmată şi de alte reţele sociale, precum Twitter, CEO-ul companiei discutând deja despre acest lucru cu rapper-ul Kanye West anul trecut.

Mai multe pentru tine:
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două