Google i-ar fi plătit pe creatorii Adblock Plus pentru a nu îi bloca anunţurile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO business2community.com

Google i-ar fi plătit pe creatorii Adblock Plus, unul dintre cele mai populare software-uri de blocare a anunţurilor publicitare pe site-uri, pentru a-i lăsa reclamele să se „strecoare“ prin sistemul de filtrare, scrie The Verge.

Programul Adblock Plus, cea mai populară extensie Chrome şi Firefox, ar fi primit bani şi din partea altor companii care nu au fost numite. Informaţia vine de la site-ul german de ştiri Horizon care vorbeşte despre o „listă albă“ ce conţine anunţuri care nu trebuie blocate de serviciul gratuit.

Nu se ştie câţi bani ar fi plătit Google companiei Eyeo, creatoarea Adblock Plus. Niciuna dintre companii nu a răspuns deocamdată acuzaţiilor.

Pe o pagină de tip FAQ (n. red. - întrebări puse frecvent), Eye specifică că există o iniţiativă numită Acceptable Ads, introdusă în 2011, oferită gratuit site-urilor mici, care permite afişarea reclamelor neintruzive.

Compania explică motivul pentru care taxează alte site-uri pentru tratamentul special. „Administrarea acestei liste presupune mult efort din partea noastră iar această sarcină nu poate fi preluată în întregime de către voluntari. De asta suntem plătiţi de nişte companii mai mari care oferă anunţuri neintruzive“, se arată pe site.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Citeşte mai multe despre Google în următoarele articole

Google, din nou la cuţite cu autorităţile europene. Gigantul Internetului, somat să-şi schimbe politica de confidenţialitate

Autorităţile europene au cerut companiei Google să-şi rescrie politica de confindenţialitate. Gigantul internetului riscă sancţiuni grave în cazul în care nu se va conforma, potrivit The Guardian.

Ministrul german de Interne: „Dacă nu vreţi să fiţi spionaţi, nu mai folosiţi Facebook şi Google“

Ministrul german de Interne Hans-Peter Friedrich le-a sugerat celor care nu vor să le fie interceptate conversaţiile să nu mai folosească servicii precum Facebook şi Google, potrivit Associated Press.

Google şi Facebook, „imitate“ de către cel mai mare operator telecom din SUA: va începe să vândă date despre clienţi

AT&T, cel mai mare operator telecom din SUA, a decis că vrea să facă bani şi din datele clienţilor săi, nu doar din abonamente şi vânzări de telefoane. Astfel, cei interesaţi, cum ar fi firmele de publicitate, pot cumpăra date despre obiceiurile de consum ale abonaţilor AT&T.

Mai multe pentru tine:
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Brutar celebru: Pâinea ținută în frigider se învechește de trei ori mai repede. Cum recomandă să o depozităm
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Mobilizare impresionantă. Cehii au strâns în 48 de ore suma necesară pentru achiziția unei rachete Flamingo pentru armata ucraineană
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian