Facebook reduce numărul tipurilor de anunţuri. Măsura, favorabilă publicitarilor, nu utilizatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook elimină o parte dintre categoriile sale de anunţuri. Asta nu înseamnă că utilizatorii vor vedea mai puţină reclamă pe site-ul de socializare, ci doar că publicitarii vor fi mai puţin derutaţi când vor trebui să aleagă un plan de publicitate, potrivit Reuters.

Facebook încearcă astfel să-şi mărească profiturile provenite din anunţuri. Internauţii vor vedea în continuare publicitate, atât în News Feed cât şi în bara din partea dreaptă a ecranului.

„Am realizat că, în ciuda faptului că fiecare anunţ este bun pe cont propriu, rezultatul final este de o calitate mai mică decât suma tuturor componentelor sale. Ar trebui să fie mai simplu“, a declarat Fidji Simo, managerul de produs care se ocupă de anunţuri, în cadrul unui eveniment organizat, joi, la sediul companiei.

Schimbările vor fi introduse în săptămânile sau lunile următoare. Reprezentanţii Facebook susţin că noul sistem nu va afecta preţul anunţurilor, însă au refuzat să comenteze când au fost întrebaţi cum vor fi influenţate veniturile companiei de această decizie. Publcitatea generează 85% din veniturile Facebook.

Cum consumatorii accesează din ce în ce mai mult reţeaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete, compania a încercat să introducă noi formate de anunţuri, potrivite pentru ecranele mai mici. De asemenea, agenţii de publicitate pot acum să afişeze reclame bazate pe căutările utilizatorilor şi au la dispoziţie noi unelte care le permit să măsoare mai bine eficienţa unui anunţ.

Mai mult, aceştia nu vor mai avea de ales între 27 de tipuri de anunţuri. Acum, ei vor trebui să selecteze dintr-o listă de şase sau şapte obiective, precum creşterea numărului de clienţi care intră într-un magazin sau generarea de „like-uri“ pentru pagina unei companii. De exemplu, anunţurile de tip „ofertă“ nu vor mai reprezenta o categorie separată ci acestea vor fi incluse în anunţurile clasice, sub forma unui link.

Reţeaua socială va introduce, anul acesta, anunţurile video. Acestea vor apărea în newsfeed-ul utilizatorilor şi vor rula automat timp de 15 secunde, potrivit The Verge. Agenţia de publicitate AdAge susţine că reţeaua de socializare cere cel puţin 1 milion de dolari pentru fiecare clip video pe care îl va difuza şi că are la dispoziţie patru sloturi diferite pentru fiecare categorie de vârstă în parte. Asta înseamnă că Facebook va obţiune un profit de cel puţin 4 milioane de dolari pe zi.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi